Add your name now! În 2008 încă mor 50.000 de oameni pe zi din cauza sărăciei

19 01 2009

Marketingul social este schimbarea comportamentului unui grup de persoane cu privire la o problemă gravă a societăţii. Câte probleme grave are societatea? Poate prea multe, iar de aceea ar trebui să acţionăm de câte ori putem prin toate canalele convenţionale şi neconvenţionale. Youtube s-a implicat pentru prima dată ca entitate în susţinerea unei cauze sociale. Tocmai de aceea campania socială antisărăcie s-a desfăşurat online, atât pe canalul creat special www.youtube.com/inmyname, cât şi pe site-ul www.whitebandaction.org. Spre deosebire de multe alte campanii de marketing social, aceasta este una la nivel global. Campania s-a numit “In my name”, ca şi melodia dedicată acestui scop. Cum a reuşit să atragă atâţia susţinători această campanie? În primul rând…a fost online (azi toată lumea e online într-un fel sau altul), în al doilea rând au fost implicate vedete care să transmită mesajul campaniei, precum şi internauţii din toată lumea. Această implicare s-a materializat în faptul că utilizatori de pe tot globul au putut încărca până la data de 1 noiembrie 2008 propriile videoclipuri de susţinere a mesajului campaniei. Printre vedetele care au participat la această campanie s-au numărat Will.i.am, John Legend, Scarlett Johansson, Fergie, Annie Lennox, Mischa Barton, Angelique Kidjo, Kristin Davis, Elle Macpherson şi Jordan’s Queen Rania, dar nici asociaţiile umanitare nu au stat deoparte, Oxfam, GCAP (Global Call to Action against Poverty), Save the Children, Comic Relief, Engender Health, March of Dimes, 1Sky, CARE, Elizabeth Glaser Pediatric Aids Foundation, Global Campaign for Education, Concern, ONE Campaign. Un alt aspect interesant al acestei campanii a fost faptul că s-a adresat în primul rând şefilor de stat. La sfârşitul campaniei, pe 1 noiembrie, cele mai puternice mesaje transmise de utilizatorii din întreaga lume au fost transmise în direct liderilor mondiali reuniţi în cadrul Adunării Generale a ONU. În consecinţă, Youtube a reuşit să atragă atenţia asupra unei probleme globale prin ceea ce face acest canal mai bine: transmiterea de mesaje video. Prin această campanie, youtube şi-a arătat potenţialul, importanţa şi chiar necesitatea. Pentru doritori site-ul http://www.whitebandaction.org este încă activpentru înscrieri.

http://www.youtube.com/watch?v=OePyhF-Sdf4

http://www.youtube.com/watch?v=5bbMknWVibo

http://www.whitebandaction.org/

http://www.youtube.com/watch?v=pRyMxSS-KI0&feature=related

http://www.youtube.com/inmyname

http://www.iqads.ro/reclama_6996

http://www.iqads.ro/stire_9284/youtube_promoveaza_o_cauza_sociala_alaturi_de_celebritati.html

Ina Draganoaia

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: