Creativitate pentru publicitatea prin poştă

19 01 2009

Reclama prin poştă poate servi ca un mijloc ideal pentru întreţinerea bazelor de clienţi create prin intermediul canalelor media. De ce? Pentru că nu este restricţionată de timp, centimetri, culoare sau ecran. Singurele limitări sunt impuse de imaginaţie şi buget. Poţi trimite clienţilor tăi cam orice doreşti. Poţi introduce oricât de multe elemente ai nevoie, la câte culori vrei. Depinde de bugetul alocat proiectului şi, foarte important, de cât de creativ poţi fi.

“Scrisoarea este regele pachetului publicitar” (Bob Stone – Metode de succes in marketingul direct). Foarte adevărat! Crearea scrisorii impune multă creativitate. Se identifică dorinţele potenţialului consumator şi se creează o scrisoare care să i le satisfacă. Vei constitui din fiecare aspect al produsului un avantaj pentru client şi-i vei expune toate beneficiile pe care le-ar putea avea. O abordare personală îi va stârni interesul. Nu trebuie să uităm şi de elementele de creaţie din scrisoare – poziţionare, reliefări, imagini, text – cu rol de a produce anumite efecte în mintea consumatorului.

Un alt element al pachetului publicitar prin poştă este plicul. În general este văzut ca un simplu mijloc de transport al materialelor către destinatar. Ei bine, nu este aşa. Are un rol primordial: acela de a determina destinatarul să-l deschidă. Şi aici este nevoie de creativitate. În primul rând, plicul trebuie să fie în armonie cu materialele din interior. Fie că va fi un plic mai simplu care să dea impresia unei comunicări importante, oficiale, sau un plic ce poate lua ochii destinatarului prin grafică, culori, mesaje, are scopul de a atrage clientul şi de aceea i se acordă importanţă deosebită.

Un al treilea element obligatoriu într-un pachet publicitar este broşura. Ea conţine prezentarea propriu-zisă a produsului/serviciului. Rolul acesteia este acelaşi: de a conduce la un proces complet de vânzare. Asupra broşurii se impun cele mai mari eforturi creative, este nevoie să acordaţi toată atenţia asupra aspectului şi conţinutului.

În funcţie de buget se pot introduce oricât de multe elemente într-un pachet: formulare de comandă, chestionare, bonuri de reduceri, pentru cadouri, alte diverse anexe. Important este să realizezi acest pachet într-un stil cât mai original şi să-ţi foloseşti imaginaţia.

Chiar dacă ambientul multimedia este într-o dezvoltare nesfârşită, pachetele publicitare prin poştă continuă să aibă success, generând rezultatele scontate.

Cristina Radu

Advertisements

Actions

Information

2 responses

9 04 2009
dinu

mda, dar degeaba sunt creativi daca reclamele ajung la gunoi

26 04 2009
Traian Pop

Foarte interesant e ca toate ofertele ocazionale de produse sau servicii de la diverse firme ajung in poste, dar cataloagele de la hypermarket-uri (care fac asta periodic) ajung aruncate prin scara sau direct la tomberon.




%d bloggers like this: