„Citeşte mai mult”!

20 01 2009

„Citeşte mai mult” este un program derulat de Vodafone România şi Grupul Humanitas, dedicat iubitorilor de literatură, prin care toţi clienţii Vodafone România care cumpară o carte din librăriile Humanitas, primesc încă o carte cadou. Un program de marketing social care respectă principiile de bază ale teoriei, repectiv un program care se serveşte de concepte specifice marketing-ului comercial pentru a aduce o schimbare în societate, respectiv pentru a creşte interesul oamenilor pentru lectură.

citeste-mai-mult1

Dar oare în spatele acestei campanii doar interesul pentru cărţi este cel care se doreşte stimulat? Ceea ce te face să intuieşti că în spatele acestei iniţiative stă mai mult decât atât, este faptul că programul nu este unul naţional, ci se desfăşoară în doar 14 librarii Humanitas din ţară, adresându-se tuturor clienţilor Vodafone, atât abonaţilor, cât şi utilizatorilor Cartelei Vodafone. Distribuţia celor 14 locaţii pare aleatoare, însă ea este concentrată în zone în care operatorul de telefonie mobilă nu deţine supremaţia în piaţă (cu excepţia locaţiilor din sudul ţării). Aceasta poate fi o modalitate prin care să atragă mai mulţi clienţi; totodată Humanitas are de câştigat crescând fluxul de clienţi în magazine.

Clienţii Vodafone care cumpără cărţi editate de Grupul Humanitas primesc cadou încă o carte, la alegere, dintre cele 10 titluri puse la dispoziţie de cele două edituri. Volumele fac parte din colecţii diferite alte editurilor, familiarizând astfel cititorul cu oferta disponibilă, sperând astfel ca indirect, potenţialul cititor să revină tot la ei pentru alte titluri de interes. Pentru a beneficia de cărţile-cadou ale campaniei, clienţii Vodafone trebuie să cumpere unul sau mai multe volume din librăriile Humanitas şi să trimită un SMS gratuit la numărul 2665 (BOOK). Aceştia vor primi un cod pe care îl vor comunica librarului, iar apoi vor putea să îşi aleagă cartea dorită.

Reuşeşte oare marketing-ul social să se detaşeze de cel comercial? Şi dacă da, unde este linia de demarcaţie? Din exemplu de mai sus, această graniţă pare să fie la alegerea noastră: aleg să cred că această campanie reprezintă un stimulent pentru lectură sau vorbim de nişte oameni inteligenţi care au gândit o metodă inovativă prin care sa aducă cumpărători la rafturi, stimulând totodată utilizarea mobilului şi în alte scopuri decât cel definitoriu?

Sursă:

http://www.citestemaimult.ro/

Cristina Dan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: