“Brandul de turism al României”

20 01 2009

dsc00950

După mai multe eşecuri în încercarea de promovare a României şi programe precum “Eterna şi fascinanta Românie”, “Fabricat în România”, “România mereu surprinzătoare”, “Fabulospirit”, ce s-au încheiat cu costuri de milioane de dolari, turismul românesc decide să îşi construiască brandul – proiect pentru care Guvernul a alocat 75 de milioane de euro, din fonduri structurale europene şi se preconizează că o sa dureze o perioadă de 4 ani (2009 – 2012). Astfel, nu trebuie să confundăm promovarea turismului românesc cu activitatea acestui proiect, care urmăreste în primul rând construcţia unui brand turistic, de la concept până la logo, şi abia apoi se va investi şi în promovarea acestuia prin campanii publicitare şi ulterior evaluarea rezultatelor.

Se pare că, după câţiva ani de încercări eşuate de promovare pe plan internaţional, oficialităţile au înteles că nu poţi să promovezi ceva fără să creezi mai întai brandul. Un alt lucru, care ne-a demonstrat că mentalitatea oamenilor din turism s-a schimbat, îl reprezintă decizia Direcţiei Generale de Promovare a Turismului de a solicita pentru prima dată sprijinul industriei de comunicare din ţară pentru realizarea respectivului proiect, deoarece până în momentul de faţă, funcţionarii erau cei care se ocupau de realizarea caietului de sarcini, în condiţiile în care aceştia nu deţineau pregătirea necesară.

In condiţiile în care s-a înţeles că trecerea de la promovarea turistică la o politică de marketing este esentială, nu putem decât să urăm succes echipei responsabile de proiect în construirea unui puternic brand care să înlocuiască treptat imaginea şubredă şi tristă a brandului de ţară deja format.

Surse:

http://www.capital.ro/articol/licitatia-pentru-brandul-de-turism-al-romaniei-lansata-in-octombrie-110680.html

http://www.adevarul.ro/articole/turismul-romanesc-isi-construieste-brandul.html

Raluca Bivolaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: