Cât contează “Made in…”?

20 01 2009

Aţi fi uimiţi să aflaţi că Baileys Original Irish Cream nu provine din Irlanda şi nici creatorul ei nu este vreun domn Bailey. Asta nu înseamnă însă că Baileys nu a devenit un mare succes, fiind unul dintre primele 20 de branduri de spirtoase din lume, imitat şi plagiat în mod grosolan de cel putin şase ori.

baileys

De ce este însă atât de popular? A fost promovat pe piată cu pricepere, cu fler şi cu bugete imense. Nu e doar o băutură, ci apare în cafea, în ciocolate, nu se poate consuma încă intravenos, dar probabil că se lucrează şi la varianta asta. Atracţia nu ţine însă numai de gust. Ambalajul are un rol, nuanţele închise de maro, verde şi auriu par să aibă aroma unui străvechi şi autentic trecut celtic. Baileys este în principal percepută ca având puternice, străvechi şi adânci rădăcini naţionale. Practic, toate băuturile alcoolice sunt susţinute de naţionalitate. Vinurile, berile şi spirtoasele işi proclamă ţara de origine ca parte integrală a brandingului lor, un fel de certificat de calitate. Nicio persoană intreagă la cap nu ar cumpăra whisky italian sau ulei de măsline scoţian.

Se creează astfel între cumpărător şi companie o relaţie bazată pe încredere si reputaţie, valori reprezentate prin puterea brandului. Brandurile au fost create de oamenii de marketing din marile companii pentru “a seduce“ clienţii. Voi cât de uşor vă lasaţi seduşi?

Nicoleta Catanescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: