Câţiva paşi în Mobile Marketing

20 01 2009

În prezent, pentru tot mai mulţi utilizatori, telefonul mobil este departe de a fi un simplu terminal GSM, ci a devenit un real furnizor de multimedia, date şi divertisment: de la video-conferinţe, muzică digitală, clipuri şi filme până la evenimente sportive sau jocuri video. În mediul corporativ, dezvoltarea rapidă a mediului mobil de comunicare din ultimii ani a generat necesitatea completării strategiilor convenţionale de comunicare în marketing cu soluţii adaptate la noul mediu. Prin urmare, tot mai multe companii s-au orientat către mediul mobile, devenit un nou canal de comunicare, ce oferă posibilităţi nelimitate de targetare a publicurilor-ţintă. Vorbim astfel despre mobile marketing sau utilizarea platformelor de comunicare bazate pe tehnologia mobilă, ca un dispozitiv integrat de transmitere a informaţiei atât către client, cât şi dinspre acesta, în cadrul unei campanii de marketing.

Marketingul mobil s-a impus odată cu sporirea popularităţii SMS-ului, adoptând în prezent diverse formate de diseminare cum ar fi mobile marketing prin MMS şi bluetooth, in-game sau chiar mobile marketing viral. S-au creat noi canale de comunicare cu publicurile-ţintă şi noi strategii de marketing adaptate unor consumatori sofisticaţi şi unei pieţe aflate într-o permanentă dezvoltare. Astfel, soluţiile de mobile marketing au devenit parte componentă a mixului de comunicare, oferind multiple beneficii cum ar fi: costurile reduse comparativ cu o campanie clasică, feedback-ul imediat, diversitatea instrumentelor disponibile, impactul vizual ridicat şi, mai ales, apropierea de client prin comunicarea cu publicuri-ţintă formate din consumatori mobili.

Criza financiară continuă şi se resimte din ce în ce mai mult şi în România, motiv pentru care, domeniul de mobile marketing în care se puneau mari speranţe anul trecut, mai mult ca sigur nu va decola în 2009. Există un punct de vedere comun al analiştilor bazat pe viteza cu care zboară bugetele de marketing şi advertising pentru 2009 şi ne dăm seama că tendinţa generală va fi de a sta pe lucrurile cunoscute. Toată media întră în 2009 într-o acută suferinţă din cauza scăderii cheltuielilor de advertising. De aceea, cel puţin din punctul de vedere al sumelor de bani vehiculate în industrie, 2009 nu arată deloc stralucit pentru dezvoltarea mobile marketingului.

Cristina Dan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: