Cum percep companiile cu capital românesc cerecetarea de piaţă

20 01 2009

În cursul anului ce tocmai a trecut, lucrând într-o agenţie de publicitate, am avut ocazia să întâlnesc un potenţial client cu capital românesc ce a invitat agenţia respectivă să îl ajute să îşi promoveze afcerea şi să îşi crească vânzările.De menţionat că domeniul de activitate al companiei respective este cel de securitate şi pază. La prima întălnire, fără a ne informa sau a ne da detalii despre compania sa ne-a spus ca vrea să facă un spot TV care să ruleze în cinematografe înainte de începerea filmelor, în acel moment ne-am dat seama că avem în faţa noastră un manager care nu are nici cea mai vaga idee despre ce presupune marketingul şi nici ce costuri implicau solicitarile lui.

La început ne-am bucurat, pentru agenţiile de publicitate clientii locali care nu fac parte din multinaţionale prezintă potenţial real de afirmare. Am încercat să îi domolim avântul în ceea ce priveste spotul TV explicându-i că pentru problemele companiei poate nu era nevoie de ceva atât de costitor ca un spot şi că cea mai bună metodă prin care ne puteam da seama de nevoile companiei era cercetarea de piată şi că nu doream să îi cheltuim bugetul pe diverse producţii fără să ştim exact care este situaţia pe piaţa respectiva, fără să ştim cum este privită compania de catre publicul ţintă, cum priveşte publicul ţintă acest gen de servicii, fără să ştim pe ce poziţii se află concurenţa…

Nu a înţeles… nu a făcut nici spotul TV .

Veronica Ciacoveanu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: