Interviu cu Roxana Popescu

20 01 2009

image001

Interviu cu Roxana Popescu, manager de vânzări în cadrul unităţii hoteliere de cinci stele JW Marriott, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de profil.

Raluca B.: De ce credeţi ca v-au ales clienţii Dvs? Ce anume oferă în plus hotelul dumneavoastră?

Roxana P.: Cred că vizitatorii noştri sunt în primul rând atraşi de renumele şi standardele lanţului şi ale brandului. « Filosofia » lanţului hotelier Marriott Internaţional este ca toate hotelurile, indiferent de locaţie, să ofere acelaşi tip de servicii şi facilităţi, pentru ca un oaspete să nu simtă diferenţa între un hotel din Statele Unite şi unul din Asia, să nu se simtă străin, să nu ducă lipsa lucrurilor pe care le are la îndemână acasă. Este vorba de oamenii care călătoresc mult, în principal în scop de afaceri, şi a caror experienţă hotelieră trebuie să le permită să se focalizeze pe business-ul lor.

Raluca B.: Care este raportul între clienţii străini şi români? Care este procentul de turişti business?

Roxana P.: Vizitatorii străini reprezintă 98% din cei care locuiesc la noi. Iar procentajul de vizitatori de business este aproximativ acelaşi. Din păcate nu există un turism de “leisure” semnificativ în Bucuresti.

Raluca B.: Ce politică are hotelul Dvs. faţă de clienţii mai vechi? Există oferte speciale?

Roxana P.: Intâi, lanţul Marriott International, ca şi alte mari lanţuri hoteliere are o politică de fidelizare a oaspeţilor, prin acumulare de puncte (Marriott Rewards) şi prin existenţa ofertelor atractive, care pot fi răscumpărate pe baza punctelor. Strategia de vânzări ne permite să avem contracte “preferenţiale”, bazate pe volum şi pe un anume istoric. Pe de alta parte, clienţii vechi beneficiază de servicii personalizate – oricui îi face plăcere sa fie recunoscut atunci când intră intr-un hotel, să i se stie preferinţele, etc.

Raluca B.: Cum se prezintă piaţa hotelieră din Bucureşti şi cum va evolua aceasta în perioada următoare?

Roxana P.: Este evident ca în Bucureşti cererea de locuri de cazare de un anumit nivel depăşeşte oferta; acelaşi lucru se poate spune şi despre locaţiile organizatoare de evenimente. După cum se ştie sunt multe lanţuri internaţionale interesate să intre pe piaţă, astfel că în 5 – 6 ani şi Bucureştiul va urma “trendul” avut de Praga, Varşovia, Budapesta.

Raluca B.: În ce măsură a afectat criza afacerile companiei dumneavoastră?

Roxana P.: La inceputul lunii octombrie Marriott International se astepta la o scădere a profitului pentru sfârşitul anului 2008 şi prima jumătate a lui 2009 iar ultimele săptămâni ne-au confirmat tendinţa. Din păcate corporaţia nu poate oferi cifre.

Raluca B.: Care sunt măsurile de protecţie pe care intenţionaţi să le luaţi în aceasta perioadă?

Roxana P.: Prudenţa în cheltuieli, reducerea severă a costurilor fără a afecta însa calitatea serviciilor oferite clienţilor noştri şi menţinerea gradului de satisfacţie şi a motivării angajaţilor la un nivel ridicat.

Raluca Bivolaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: