Succes prin simplitate

20 01 2009

Marketingul direct spre deosebie de alte instrumente de marketing este caracterizat prin interactivitae, interactivitate ce generază o experienţă în urma contactului cu produsul sau cu informaţii despre produs. Foarte multe canale de comunicare, din păcate, nu reuşesc generarea acestei experienţe/ intercativităţi iar atunci când generezi interactivitate prin simplitate poţi spune că efortul a meritat.

Un exmplu în acest sens este campania de direct mailing desfăşurată de Unilever în Tailanda pentru detergentul Breeze Excel (Omo, pe piaţa din România).

Breeze Excel susţine că înlătură cele mai dificile pete. Cum au demonstrat marketerii acest lucru… foarte simplu, trimiţând prin poştă câte o cutie cu o mostră de produs, cutie „îmbrăcată” cu un tricou alb…având în vedere că aceste colete au fost trecute prin mai multe mâini şi maşini până a ajunge la destinaţie, tricourile au sfârşit prin a fi foarte murdare iar în momentul în care au ajuns la destinaţie practic strigau să fie spălate. În momentul în care pachetul era desfăcut destinatarii găseau mostra de detergent şi tag-ul „Încrederea că petele vor fi înlăturate după prima spălare”. Este practic imposibil să rezişti unei asemenea provocări. Deci, misiune îndeplinită, mii de gospodine au încercat produsul, poate au şi cumpărat, costurile fiind foarte mici faţă de alte metode de promovare şi… prin simplitate.

detergent3

Veronica Ciacoveanu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: