A fi sau nu viral?

21 01 2009

În ultima vreme, termenul de marketing viral pare să fi invadat multe dintre conversaţiile legate de internet. Realizşm totuşi că nu este vorba despre “microbi”. Dar ce înseamnă cu exactitate viral? Exprimat într-un mod cât mai simplist , marketingul viral înseamnă a crea mesaje ce conţin concepte absorbite de către oamenii ce intră în contact cu acestea. Fiecare doreşte ca mesajele primite să fie virale, să aibă un aspect viral şi să valorifice marketingul viral. Sunt aceste mesaje suficient de acaparante pentru a fi trimise mai departe ? Când a devenit totuşi marketingul viral un element de completare ?

Marketingul viral nu este un obiectiv – este chiar parte integrantă a strategiei campaniei realizată pentru atingerea obiectivelor. Informaţiile relevante sau cele de ultimă oră, certcetările sau studiile de caz sunt exemple de conţinuturi ce pot fi considerate ca potenţiale materiale de transmis. Un subiect interactiv, cum ar fi un test sau un concurs cu întrebări poate determina expedierea mailului, mai ales dacă este amuzant. Teste de personalitate, chestionare de compatibilitate, tututror ne-au trecut prin căsuţa de mail la un moment dat. De ce ? Din simplul motiv că sunt amuzante, iar amuzamentul reprezintă o valoare. Efectul de viral joacă un rol important: companiile ce au în vedere implementarea unui program de marketing viral trebuie să ia in considerare aspecte problematice precum controlul mărcii, dimensiunea, formatul media sau sabotajul.

Marketingul viral funcţionează bine dacă-l planifici, dacă-l construieşti, dacă determini răspândire. Dacă nu avem beneficii în urma răspândirii, mai are rost ? Să încercăm să capitalizăm marketingul viral ? Cu siguranţă. S-ar da dovada de lipsa de inspiraţie să nu încorporăm în campaniile e-mail valoare în anumite forme sau dimensiuni, valoare ce clar poate determina perpetuare. Fără nici un dubiu, un aspect este evident : marketingul viral reprezintă o tactică, o strategie şi un element integral în ofertare. Pană la urma a fi viral nu este cea mai grea parte. Misiunea dificilă este ca elementele virale să producă valoare…

Denisa-Cristina Tutuianu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: