Când vânzările cresc şi emisiile scad

21 01 2009

Când spui vehicul hibrid te gândeşti automat la Toyota Prius. Deşi au trecut 10 ani de la lansarea modelului pe piaţă, timp în care toţi producătorii de autovehicole au dezvoltat tehnologii similare, Prius rămâne punctul de referinţă pentru piaţa maşinilor hibrid. Unele voci din marketingul american susţin chiar că brandul Prius este atât de puternic, încât ar putea deveni numele generic pentru toate mărcile de autoturisme hibrid. Compania Toyota nu visează atât de departe, însă are în vedere separarea brandului Prius şi proiectarea unei întregi familii de maşini hibrid sub acest nume.

Prius este un bun exemplu al avantajului competitiv şi al profitului obţinut în urma încorporării de către o companie principiilor sustenabile. Modelul Prius, un punct de referinţă în ceea ce priveşte modelele prietenoase cu mediul, s-a vândut, în cei zece ani de la apariţie, într-un milion de unităţi. În total, Toyota a vândut peste 1,5 milioane de unităţi hibrid, Toyota şi Lexus. În spatele acestor cifre nu se află însă numai profitabilitatea modelului hibrid în sine, ci întreaga strategie sustenabilă pe care Toyota o îmbunătăţeşte de la an la an.

Toyota Motor Europe şi-a lansat recent Raportul de Sustenabilitate pe 2008, în care demonstrează, o dată în plus, dedicarea pentru viziunea companiei, Zero Emisii. Conform raportului, la nivelul fabricilor de producţie, obiectivul de zero deşeuri la groapa de gunoi a fost atins. Compania continuă să dezvolte tehnologii pentru modele mai prietenoase cu mediul şi să-şi ecologizeze liniile de producţie. Consumul de apă şi energie a fost redus considerabil. Iar ceea ce urmăreşte compania pentru viitor este promovarea sustenabilităţii în rândul furnizorilor.

Secretul companiei Toyota nu stă aşadar în simplul produs, autoturismul hibrid Prius, ci într-o strategie ce acţionează în patru direcţii: mobilitatea sustenabilă ( dezvoltarea modelelor mai curate şi mai verzi), fabrici sustenabile (direcţie în care compania şi-a atins deja ţintele stabilite pentru 2010), logistică sustenabilă şi lanţuri de furnizori sustenabile. Într-un cuvânt, coerenţă.

Ioana Betieanu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: