Care sunt cele mai folosite tool-uri de marketing direct ?

21 01 2009

Marketingul direct este forma de marketing care livrează mesajul direct către consumator utilizând canale media personalizate. Marketingul direct vizează prin definiţie atingerea individuală a clientelei potenţiale şi reprezintă:

– un mod de comunicare, de prezentare oferte comerciale / promoţionale ;

– un veritabil canal de vânzare personalizată.

Dar prin ce se realizează cel mai des şi mai eficient marketing-ul direct ? Trimiteri poştale, email-uri, sms-uri, broşuri, call center, teledon sau internet ? Conform unor statistici cele mai folosite tool-uri de marketing direct rezultă a fi direct email-ul, call center-ul şi din ce în ce mai mult internetul. Direct email-ul presupune trimiterea de mesaje electronice şi este cel mai ieftin şi mai rapid mod de comunicare, chiar dacă nu şi cel mai eficient. În schimb una dintre atracţiile modalităţii de comunicare prin call-center este rapiditatea cu care campaniile de marketing pot fi duse la sfârşit. Scopul comunicării prin intermediul unui call-center poate fi de a informa, de a obţine un feed-back şi de a furniza informaţii suplimentare sau chiar de cumpărare. Este considerată ca fiind componenta cea mai scumpă a marketingului direct. Se pare că totuşi cea mai utilizată metodă prin care se face marketing direct este internetul. Dezavantajul unei campanii de marketing direct bazate pe internet este faptul că publicul ţintă este mult mai volatil, se ascunde mult mai bine.

Marketing direct nu înseamnă doar fluturase, sms-uri si broşuri, ea presupune creativitate. Indiferent de mediul implicat, punctul cheie este să ceri receptorului mesajului un răspuns prin orice mijloace.După ce contactul dintre companie şi clientul potenţial s-a stabilit, informaţiile primite trebuie colectate într-o bază de date şi folosită pentru comunicări ulterioare.Toate companiile desfăşoară într-un mod intuitiv activităţi de marketing direct ca şi suport pentru vânzări, lucru vizibil mai ales în business to business: construirea unei baze de date cu potenţiali clienţi din diverse surse, contactarea lor telefonică, stabilirea unei întâlniri, eventual trimiterea unei oferte prin fax , e-mail sau poştă.

Roxana Larisa Ionitainternet-marketing1

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: