Costurile practicilor incorecte

21 01 2009

Profesioniştii în marketing şi vânzări se confruntă deseori cu situaţii care ridică probleme de etică, fiind puşi să aleagă între a acţiona conform principiilor şi valorilor morale, recunoscute de societate ori în acord cu interesele directe şi imediate personale sau ale organizaţiei.

Comportamentul etic în afaceri ajută la consolidarea reputaţiei companiei şi la evitarea vulnerabilizării acesteia în faţa publicului.

Utilizarea de către angajaţi a practicilor incorecte în relaţia cu clienţi reduce credibilitatea orgnaizaţiei şi îi determina pe aceştia, în marea majoritate a cazurilor, să se îndrepte către concurenţă şi să evite pe viitor produsele companiei.

Este de la sine înţeles că pierderea suferită este mult mai mare decât vânzarea imediată a produselor sau serviciilor ca urmare comportamentului lipsit de etică, costul atragerii unor noi clienţii fiind mult mai mare comparativ cu cel al menţinerii clienţilor actuali.

Managerii ar trebui să facă demersuri în privinţa educării angajaţilor pentru a respecta standardele de etică în afaceri, având în vedere că aceştia se poziţionează când au de a face cu conflicte de etică în funcţie de cultura organizaţională şi de ceea ce cred ei că ar face superiorul ierarhic într-o situaţie similară.

Cristina Aliman

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: