Dragostea este singura cale pe care afacerile ar trebui să o urmeze…

21 01 2009

„Nu vreau 500 de canale de televiziune. Vreau doar un canal care să-mi ofere ceea ce vreau eu să văd”, iată o afirmație care ar trebui să dea de gândit multor oameni de marketing. Pornind de la această idee, primul lucru pe care ar trebui să-l facă un om de marketing, conform strategiilor propuse și implementate de Kevin Roberts, CEO Worldwide, Saatchi & Saatchi este aceea de a lupta pentru câștigarea atenției orice ai fi, oriunde ai fi. Doar că asta nu rezolvă problema dacă, odată ajuns acolo, nu demonstrezi că o și meriți pentru că indiferent că este vorba despre marketingul viral, despre marketingul de gherilă sau despre orice alt timp de marketing meritul trebuie susținut de fapte. Iar odată câștigată atenția, începe să construiești legături emoționale cu consumatorii, legături care ar trebui să devină baza tuturor strategiilor de marketing deștepte și ingenioase.

Larry Light, un profesionist al advertisingului, întrebat care sunt predicţiile sale în ceea ce priveşte domeniul marketingului a afirmat faptul că „ bătălia marketingului va fi o bătălie a brandurilor, o competiţie pentru dominaţia unui brand. Oamenii de afaceri şi investitorii vor recunoaşte faptul că brandurile sunt cele mai valoaroase active ale unei companii. Acesta este un concept de o importanţă esenţială. Este o viziune despre cum să dezvoltăm, să trăim, să apărăm şi să facem managementul afacerilor. Singurul mod prin care vei putea deţine pieţe va fi să deţii branduri dominante”

Dar cum să dai naștere sau să susții un brand când ele încep să-și piardă din suculență? Unde sunt brandurile care înțeleg noul consumator, unde sunt oamenii care creează brandurile renunțând la prăfuitele reguli de manual, unde sunt elementele de fidelizare a consumatorilor cu adevărat inteligente?

E simplu:îți stabilești propriile tale reguli și-ți construiești o afacere în care ești obligat să crezi pentru că, noul consumator, mai rafinat și mult mai inteligent simte atunci când ești fals, iar dacă tu nu ești îndrăgostit de propria-ți afacere atunci nici el nu va fi. Implicarea consumatorului în procesul de dezvoltare a noului produs și chiar în găsirea unor noi idei de servicii este de asemenea o strategie care poate să-l aducă mai aproape de tine și poate chiar să-l faci să te iubescă și mâine.

Astfel, esenţa fundamentală a marketingului este „ascultă piaţă, ascultă vocea consumatorului!, strategie care i-a adus succesului lui Yashio Ishizaka, Vicepreşedinte executiv Toyota Motor Corporation, o strategie ce merită luată în calcul!

De Alina Tabacu

Roberts, Kevin, Viitorul dincolo de branduri-Lovemarks, Business Media Group, 2006

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: