Este B2B-ul depăşit?

21 01 2009

La trecerea fiecărui an mulţi dintre noi adoptăm o gândire de genul “ gata cu tot ce-i vechi, să înfruntăm noutatea”. Acesta este şi cazul marketingului business-to-business. Termenul de business-to-business marketing ( cunoscut şi sub denumirea de marketing industrial) s-a dezvoltat încă de la începutul anilor 60’fiind considerat ca ansamblul activităţilor ce facilitează şi încurajează schimburile de produse industriale către consumatori.

Astăzi marketingul business-to-business are o conotaţie multa mai largă, nelimitându-se doar la sfera produselor industriale. Şi totuşi marketingul B2B era oarecum predestinat pieririi dacă internetul nu ar fi cucerit lumea. Poate este chiar “victima” propriului succes, putând aduce în discuţie chiar şi temenul de omniprezenţă. Dar ce este B2B-ul astăzi? În ce direcţie se va îndrepta în următorii ani?

Este greu de imaginat ca marketingul B2B să devină depăşit. S-a progresat atât de mult în acest domeniu încât actualmente a devenit o oportunitatea pentru profesionişti să exceleze. Se poate afirma că tehnologia este şi va fi elementul cheie în evoluţia marketingului B2B, însă pentru a evita numai ideea de “învechit” ar trebui să ascultăm mai mult decât să vorbim, să realizăm că verbul “a conduce” nu se rezumă doar la a răspunde întrebărilor despre bugete, planificări sau autoritate şi să renunţăm la ideea că orice perspectivă poate fi şi vândută. Iar ca noi, viitorii marketeri, să reuşim să depăşim prima linie a frontului, trebuie ca prin tehnologie să netezim calea, căci calatoria nu o vom putea scurta.

Denisa-Cristina Tutuianu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: