Furnizorul meu, aş muri de sete fără el

21 01 2009

În mod tradiţional, furnizorii şi distribuitorii marilor business-uri ocupau un loc mărunţel în relaţiile de afaceri ale companiilor, fiind mai degrabă văzuţi ca intermediari ai afacerii. Recent însă, datorită schimbărilor din mediul corporativ contemporan, aceşti „mititei” au început să ocupe un loc din ce în ce mai vizibil, devenind adevăraţi stakeholderi înspre care companiile dezvoltă un adevărat marketing relaţional, încercând să păstreze contacte cât mai cordiale şi bine intenţionate.

Ei sunt cei care asigură companiilor necesarul de utilităţi, fie că este vorba de obiecte de papetărie, provizii de apă sau service pentru calculatoare şi aparate de cafea. Schimbarea statutului lor s-a făcut odată cu participarea acestora la cultura de marcă: ei înşişi dezvoltă mărci proprii, încercând să construiască relaţii de parteneriat cu consumatorii, o relaţie centrată pe conceptul promisiunii de marcă. Se poziţionează strategic pe piaţă şi devin la rândul lor un pion important în nişa pe care o acoperă şi totodată o verigă puternică în lanţul comercial care îi cuprindea încă de la început.

Să luăm ca exemplu La Fântâna. A reuşit să se poziţioneze ca fiind principala companie furnizoare de servicii pentru aprovizionarea cu apă în sistem watercooler de pe piaţa românească şi, pentru că şi-a creat deja o puternică identitate de brand, pentru a-şi putea deservi mai bine clienţii, apelează la o serie de tehnici precum oferirea de abonamente în funcţie de mărimea firmei şi un departament de Customer Service care preia comenzile online sau prin telefon. Pentru satisfacerea consumatorilor se oferă pachete diverse de servicii, iar distribuţia se realizează prin intemediul filialelor din ţară.

Cazul La Fântâna nu este unul izolat, ci poate doar unul puternic vizibil şi cu o evoluţie încununată cu succes. Cert este că relaţiile între furnizori şi companiile consumatoare de produse şi servicii continuă să capete noi valenţe, care devin tot mai evidente în piaţă.

http://www.lafantana.ro/flash_content/flash_content.html

Mirela Burlacu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: