Mai putem vorbi doar despre web design?

21 01 2009

În România, termenul de webdesign a devenit similar de cele mai multe ori cu marketingul online. Popularitatea Internetului a determinat aparitia unor presiuni asupra proprietarilor de afaceri care doreau să menţină o linie competitivă şi să fie în pas cu noile tehnologii. Astfel se face ca un numar tot mai mare de firme si agentii ce ofereau servicii de webdesign s-au dezvoltat recent şi care au promovat puternic conceptul webdesign şi ideea “dacă nu eşti pe Internet nu exişti”.

Mulţi responsabili de marketing cred că webdesignul este suficient pentru a putea afirma ca practica marketing online, insa aceasta activitate este doar unul din pasii pe care firma trebuie sa ii parcurga pentru a putea utiliza in avantajul sau marketingul online. poate folosi avantajul mediului online. Activitatea de webdesign reprezintă insa doar

Orice buget investit într-o activitate de promovare trebuie să fie justificat printr-o returnare a investiei şi trebuie să îndeplinească obiectivele stabilite. Fără o strategie clară, fără o campanie de promovare susţinută un website si implicit webdesignul, oricât de bine realizat, nu valorează mai nimic şi nu îşi justifica prezenţa.

Este sau a fost vreodatata webdesignul suficient? Luat ca activitate singulară, probabil că nu ajuta decât la cheltuiala mai repida a unui buget.

La fel ca şi în cazurile clasice, dacă doreşti să faci marketing online trebuie să pleci de la oameni. Trebuie să îi cunoşti bine pe cei cărora te adresezi, să ştii ce doresc să afle folosind Internetul şi sa le oferi informatia cautata. Clientul online, este mereu in cautare de informatie. Ulterior desigur trebuie sa ne setam foarte clar obiectivele pe care vrem să le atingem. Să ştii unde vrei să ajungi şi să ştii de la ce pleci. Apoi urmează partea de strategie, planificarea drumului care va duce la atingerea obiectivelor, de ex.: SEO(optimizare pentru motoarele de căutare), campanii PayPerClick(SEM), proiecte speciale, twitter, viral, newsletter marketing, blog marketing, comunităţi online, directoare, concursuri şi alte metode.

Trebuie sa stim desigur si cu cine concuram, ce arme folosesc, ce buget investesc, unde au cea mai mare conversie. Iar ca regula de bază în marketingul online, la fel ca şi în cel clasic, este testarea permanentă a ceea ce faci, îmbunătăţirea şi măsurarea rezultatelor. Ştii unde vrei să ajungi, dar dacă nu eşti dispus să adaptezi din mers şi să îţi îmbunătăţeşti strategia, nu vei atinge potenţialul maxim al efortului şi resurselor investite.

Surse:

http://www.internetics.ro/studies/view/Studii%20de%20caz-Internetics___ncurajeaz___apari__ia_posturilor_dedicate_marketingului_online___n_companii_14.htm

Diana Asandei

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: