Marketingul experienţial sau cum să ajuţi produsele să treacă testul realităţii

21 01 2009

Consumatorul din zilele noastre este din ce în ce mai greu de mulţumit. Ţinând cont de acest public, atras de originalitate şi senzaţii extraordinare, tot mai multe companii adoptă un nou tip de marketing axat pe spectacular, emoţie, surprize, mister, plăcere…

Marketingul experienţial se deosebeşte de marketingul clasic, care se defineşte ca un tip de comunicare descriptivă ce scoate în evidenţă trăsăturile şi beneficiile produsului. În timp ce, marketingul experienţial reprezintă o sursă veritabilă de diferenţiere a ofertei datorită valorii adăugate produsului prin personalizare. Altfel spus, între consumator şi produs se stabileşte o relaţie specială, care reprezintă experienţa de brand.

În zilele noastre, consumatorul nu mai este un simplu actor, ci un co-producător al produselor şi serviciilor la care apelează. El simte nevoia să atingă produsul şi, astfel, să cunoască personal beneficiile şi promisiunile care-i sunt făcute. Marketingul experienţial ajută produsele să treacă testul realităţii şi să demonstreze că pot respecta promisiunea facută de către producător.

Scopul implementării strategiilor de marketing experienţial merge dincolo de îndemnul de a încerca produsul. De fapt, se urmăreşte crearea unei relaţii bazate pe emoţie şi ataşament faţă de brand. Interacţiunea directă cu produsul reprezintă pentru consumator o experienţă pozitivă şi memorabilă, iar valorile brandului, odată însuşite, sunt transmise cu încredere şi celor apropiaţi.

În România, marketingul experienţial este practicat, de mai mulţi ani, de agenţia Funky Business. A&D Pharma, Altex, Millenium Bank, P&G, Porsche România sunt doar câteva nume de pe piaţa de la noi care au apelat la serviciile agenţiei. Ei sunt cei care şi-au dorit un alt tip de promovare bazată pe imaginaţie şi o doză mare de artă, altfel spus, o promovare „funky”.

Surse:
http://www.fb.ro
http://blog.terrainmarketing.com/?p=187
http://www.revista-piata.ro/articole/marktingpublicitate/marketingul-de-senzatie.html

Nadia Nazarchevici

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: