Marketingul se poate aplica şi în medicină?

21 01 2009

Nu cu mult timp în urmă, a fost o perioadă în care, medicii practicau o strategie particulară de a obţine rezultate aceasta constând pur şi simplu în faptul că se asigurau că pacientul ajunge la consult din propria iniţiativă, fără ca medicul să facă ceva pentru a-l convinge sau motiva. Astfel, dacă se dovedea că, din punct de vedere profesional era efectiv un doctor bun, preocupat de pacienţii săi, cordial şi atent, totul era pregătit pentru a obţine un renume solid, într-un timp nu prea lung care îi oferea o poziţie economică rezonabilă.

Acest lucru se întampla doarece pacienţii nu doreau sau nu puteau să apeleze la profesionişti şi astfel exista mai puţină cerere din partea pacienţilor dar şi mai puţină competenţă. În zilele actuale lucrurile s-au schimbat şi ceea ce a devenit mai important acum este relatia medic-pacient.

Medicii participă toată viaţa la un proces continuu de învăţare si realizează un efort considerabil în cresterea capacităţii profesionale specifice, actualizându-se, participand la congrese, dar nu observă sau chiar ignora stadiul avansat al altor discipline cu posibile implicaţii directe asupra muncii lor.

Astfel, mulţi medici manifestă o respingere a „merketingului în sanatate” fară să vadă în el o bună aplicare practică pentru propriul beneficiu şi în mod simultan un ajutor signifiant pentru pacient, care asteaptă un răspuns la nevoile şi aşteptările sale cu un serviciu de calitate la preţuri rezonabile.

În acest caz, pentru a aplica marketingul în medicină ar trebui să avem clienţi (aceştia sunt pacientii) care să aibă necesităţi (de exemplu o boală), dorinţe (calitate mai bună a vieţii, să trăiască mai mult, să fie mai frumoşi), să se verifice o tranzacţie (plata) şi că există o piaţă (cea a sănătăţii) şi cum toate aceste lucruri se îndeplinesc se poate ajunge la concluzia că se poate aplica marketingul şi în medicină.

Stabilind aceşti simpli parametrii, nu-i rămâne unui medic decât să privescă înainte, să analizeze care este potenţialul lui, aptitudinile, cunostinţele, defectele şi diferenţele care l-ar putea transforma din medicul de azi într-unul mai ofensiv care luptă pentru a cucerii propriul său spaţiu şi proprii clienţi, bazându-se, desigur, pe reguli etice.

Sursa:

http://www.intramed.net/actualidad/contenidover.asp?contenidoID=34279

Raluca Bivolaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: