Marketingul turistic

21 01 2009

Turismul reprezintă un domeniu care se dezvoltă cu un ritm deosebit de rapid şi pentru a ţine pasul cu noile oferte aflate pe piaţă, agenţiile trebuie să găsească tot felul de noi tehnici şi strategii pentru a-şi face cunoscută firma şi serviciile oferite.

Având de-a face cu un public-ţintă dornic de noi „cuceriri”, care explorează şi tezaurizează spaţiile pe care le descoperă, agenţiile trebuie să pună la dispoziţia acestuia o ofertă bogată şi să se folosească de cât mai multe artificii incitante: de la pachete de servicii cât mai atractive şi până la oferte promoţionale extrem de personalizate.

Tendinţa actuală constă într-o demasificare a publicurilor, care se specializează pe diferite nişe (spre exemplu turism montan, cinegetic, de circuit, cultural sau divertisment) pentru care turistul are nevoie de o infrastructură care să-i susţină ideea de tezaurizare – cumpără suveniruri, participă la evenimente cu specific local, colecţionează diverse obiecte achiziţionate din locurile vizitate.

Pentru a-i facilita consumatorului alegerile, trebuie să-i oferi garanţia unui sejur de succes, iar pentru asta el va avea nevoie de cât mai multe informaţii: broşuri, cataloage, pliante, oferte online, înregistrări video, albume. De multe ori, pentru a atrage turiştii într-o anumită zonă, se lucrează la crearea unui branding regional care să susţină o viziune coerentă, iar agenţiile se specializează în oferte pe acest sector, făcându-şi cunoscute intenţiile prin participări la târguri de turism sau oferte promoţionale în funcţie de sezon.

În ultima perioadă tehnicile electronice tind să preia din conţinutul tehnic al ofertei, încercând să redea cât mai multe garanţii, evidenţiind infrastructura ospitalieră, facilităţile oferite şi, mai ales, o asigurare a pertinenţei investiţiei, pentru că, până la urmă turismul nu este numai o aventură ci şi o investiţie, deci are nevoie de o ofertă comercială pe măsură.

Turismul cuprinde de fapt o gamă variată de tipuri de marketing, de la cel al serviciilor, care garantează calitatea relaţiilor umane, la marketingul tribal – vizibil în cluburile exclusiviste, care oferită carduri de fidelitate şi tarife preferenţiale clienţilor şi până la marketingul direct – prin distribuirea de fluturaşi la metrou sau în căsuţa poştală şi online, prin spam-uri cu oferte care de care mai ispititoare.

Mirela Burlacu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: