ONG-urile în prim plan

21 01 2009

În ultimii 3 ani, mai precis pe parcursul facultăţii şi în acest an, am asistat cu toţii la afirmarea organizaţiilor ce promovează mediul, şi mai ales am văzut crescând în ochii tututor persoanelor publice: politicieni, actori, cântăreţi, oameni de televiziune şi un numai, asociaţia MaiMultVerde.

Sub îndrumarea lui Dragoş Bucurenci, devenit un adevărat KOL în acest domeniu, activitatea MaiMultVerde urmăreşte 3 direcţii:

* Aer curat

* Educaţie

* Voluntariat

Toate proiectele asociaţiei sunt finanţate de companii private şi încearcă să mobilizeze un număr cât mai mare de voluntari.

De ce tocmai această organizaţiei dintre zecile existente are aşa mare priză la public? Eu aş spune că datorită modului profesionist prin care se organizează, se promovează, comunică…se vând.

Într-un interval foarte scurt de timp au reuşit să pună pe picioare proiecte de amploare şi de mare vizibilitate prin care şi-au susţinut valorile în care cred şi au demonstrat cele 3 direcţii pe care şi le-au stabilit. E de ajuns să ne uităm la Marea Plantare (30000 de puieţi plantaţi în parteneriat cu Romsilva), la proiectul de promovare a bicicletei Cicloteque care atinge şi partea de educaţie şi bineînţeles promovarea voluntariatului prin apelul la personalităţile publice: Mircea Geoană, Oana Pellea, Mihaela Rădulescu, Elena Udrea, Iulia Vântur, Sorin Oprescu, Lucian Mândruţă şi lista continuă. Astfel s-a ajuns la un număr nu mai puţin de 1300 de voluntari înscrişi pe platforma www.maimultverde.ro, răsplătiţi prin acordarea unui premiu în cadrul Gales Verde.

De asemenea, asociaţia a reuşit cu succes şi o strângere de fonduri de 120 000 euro prin intermediul Galei Verzi organizată în anul 2009. Aceasta este o practică deja dovedită în România, având ca exemplu evenimentul Halloween Charity Ball organizat de Ovidiu Rom, care atinge proporţii considerabile.

Nu este de mirare ceea ce au reuşit să facă voluntarii verzi în anul 2008, dacă ne gândim la acoperirea media pe care au captat-o prin proiectele lor: parteneriate cu Televiziunea Română, Realitatea TV, articole nenumărate în presa scrisă şi un trafic important pe mediul online. Acesta este un prim factor şi încă unul foarte important ce atrage companiile în a se lansa în investiţii pentru promovarea mediului. Un alt element care contribuie la declanşarea deciziei de investiţie a companiilor este, aşa cum am mai spus, modul de comunicare cu potenţialii parteneri, care este unul pe înţelesul lor, pe baza unor rapoarte bine documentate, ce prezintă cifre şi perspectiva de business a proiectului pus în vânzare.

Într-o lume ideologică, nu ar trebui să ne gândim la beneficii când vine vorba de probleme ecologice, însă această lume nu există, iar ţara noastră este un exemplu elocvent, motiv pentru care, chiar daca un credeţi, multe organizaţii de acest gen eşuează pentru că un reuşesc să înţeleagă şi să comunice în limbajul corporativ….Lucru pe care Dragoşi Bucurenci la speculat foarte bine.

Mă bucură faptul că, într-un mod sau altul am reuşit să spargem gheaţa şi în domeniul mediului, în care cu toate că au mai fost iniţiative, aceasta pare totuşi să fie durabilă şi cu rezultate…si chiar aş putea să spun că voluntariatul a început să prindă aripi şi la noi.:)

studiudecaz32

Surse:

www.maimultverde.ro

Diana Asandei

Advertisements

Actions

Information

One response

21 01 2009
Ioana

Pentru ce au reusit sa faca pe partea de voluntariat, MMV merita, intr-adevar, felicitari. Cat despre performanta in organizare si dorinta arzatoare de aer curat, iti pot spune doar ca la Gala Verde se fuma `turceste` in sala, ca sa nu mai vorbim de artificiile de dupa. Si ar mai fi multe…Cat despre puieti, daca ar fi plantat atatea hectare pe cat pretind, Romania ar fi plina de paduri tinere. Cum am mai spus, adevaratele rezultate se vad in timp si cu siguranta nu la tv.




%d bloggers like this: