Triburi moderne vs. Triburi arhaice

21 01 2009

Marketingul tribal….un tip de marketing caracteristic perioadei postmoderne în care trăim…

Mulţi cercetători susţin că deşi ne aflăm într-o fază în care se consideră că societatea este definită prin individualism, de fapt asistăm la sfârşitul acestuia. Oamenii simt nevoia să împartă cu semenii lor experienţe şi emoţii, iar în ceea ce priveşte utilizarea anumitor produse şi servicii au nevoie de părerile celor în care au încredere pentru a hotărî să le achizitioneze.

Grupurile (triburile) postmoderne se diferenţiază însă de triburile arhaice. În zilele noastre, o persoană poate să aparţină mai multor grupuri, spre deosebire de cele arhaice în care o persoană putea să aparţină doar unui singur trib. O altă diferenţă ar fi că în grupurile postmoderne membrii sunt legaţi prin emoţii împărtăşite, pe când în triburile arhaice legăturile erau de rudenie şi dialect. Limitele unui trib postmodern există la nivel conceptual, iar cele ale unui trib arhaic erau fizice. De asemenea grupurile din ziua de azi sunt efemere şi nu te acaparează cu totul, pe când triburile erau permanente, iar viaţa individului aparţinea în totalitate tribului.

Cum marketingul este un domeniu care se adaptează la nevoile consumatorilor, a apărut acest nou gen de marketing care conştientizează aceste diferenţe şi se adresează iniţial grupului format în jurul aceleiaşi pasiuni pentru a ajunge în final la individ.

Ţinând cont de acest lucru marketerii au înţeles importanţa adresării către un grup şi au adaptat conţinutul site-urilor companiilor.

Cei de la Procter & Gamble, de exemplu, pentru produsul Pampers, au un site care reflectă această orientare. Site-ul este conceput astfel încât să ofere ajutor femeilor însărcinate şi tinerelor mame, neavând un discurs centrat strict spre vânzarea produselor. Informaţiile postate se adresează acestui grup preocupat de acelaşi lucru şi anume grija pentru copil. În acest mod au reuşit să le atragă pe mămici oferindu-le informaţia de care au nevoie pentru a se ocupa de copii.

http://ygourven2.online.fr/webcom/cova-tribe-2001.pdf

www.thinkbda.com

Aura Nedelcu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: