Un text fără mesaj

21 01 2009

Se știe că marketingul direct este aplicat mai ales de companiile cu bugete scăzute. O dată cu noua eră a tehnologiilor informaționale, mesajele electronice sunt folosite ca unelte de promovare ieftine, rapide și usor controlabile pentru transmiterea unui mesaj.

De cele mai multe ori însă, din dorința de a formula un mesaj cât mai captivant, se pierd din vedere obiectivele finale.

Așa se face ca am primit săptămâna trecută un email cu următorul conținut:

“Oricat de multi bani ti s-ar oferi sa nu accepti niciodata un scenariu slab “

Hedera Foley

Vorbim adesea despre libertate de vointa si de autodeterminare, dar adesea ne traim viata ca si cum soarta ne-ar fi scrisa in stele-sau dictata de vre-un regizor arogant, care nu se gandeste decat la incasarile filmului. Ne comportam ca si cum nu am avea nici o putere-iar faptul ca ne simtim neputinciosi duce la lipsa de energie, scaderea respectului de sine si disperare.

Dar nu este decat o senzatie . Adevarul este ca experimentam lumea prin intermediul simturilor noastre-pe care le avem sub control. Ne putem folosi simturile pentru a ne creea viitorul pe care il dorim.

Imagineaza-ti ca faci un film despre viata ta-si cele mai bune scene abia urmeaza. Poti avea orice scenariu si orice final doresti, tu alegi actorii pentru rolurile secundare, recuzita, locatia si modul de promovare.

Esti propriul producator, scenograf si compozitor al coloanei sonore. Si in acelasi timp joci si rolul principal. Cea mai buna tehnologie-propriile tale simturi-iti sta la dispozitie. Esti gata sa realizezi filmul vietii tale ?

Textul se vrea a fi emoțional, cu caracter psihologic chiar. Firul narativ te provoacă să-l parcurgi (chiar și pe diagonală), dar publicitatea lipsește cu desăvârșire. Greșeala principala: produsul propriu-zis este promovat doar în documentul din atașament.

Refuz să cred, astfel, că în spatele acestei campanii a stat un marketer. Și din păcate astfel de texte ne asaltează mailurile zilnic.

Notă: campania era pentru un model de telefon mobil, expeditorul fiind reprezentantul unui dealer de telefonie mobilă. Textul a fost redat integral prin copiere.

Lilia Cozari

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: