Viața în .RO

21 01 2009

Este permisiv, inovativ, periculos, intoxicat de culori și forme, complicat și din ce în ce mai popular. Internetul a devenit cu certitudine unul dintre cele mai „tranzitate” media. Cu o cifră aproximată la 20 de miliarde de dolari, în urmă cu numai doi ani, publicitatea online capătă o tot mai mare amploare, iar marketingul tradițional căruia nu trebuie să-i „știrbim” din importanță este acum devansat de marketigul online.

Un specialist al domeniului spunea că „online-ul românesc sună virtual, dar este alcătuit și el din oameni care nu vor ajunge la performanță decåt dacă rămån deschiși colaborării constructive pentru inovație. În online, consumatorul devine utilizator, el are puterea și el alege mesajele
care-l interesează și tot el trebuie să aibă la îndemână metode de accesare rapidă a produsului pe care l-a ales. În online poți vinde rapid doar dacă știi unde, când și cum s-o faci”.
Marketingul online însemnă comunicare one to one, o comunicare ce permite companiilor să-și țintească clienții într-un mod în care marketingul pe mediile tradiționale nu poate, iar atenția pe care o acordă fiecărui potențial în parte este astfel sporită.

Un exemplu în acest sens este UPC, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din țara noastră care a decis să „se joace online”. Astfel, compania UPC a dezvoltat o campanie de marketing online denumită “Cum ai comunica fără internet și telefonie?”, campanie care a presupus două proiecte. Un prim proiect are ca target bloggerii, http://www.morse.ro, care propune o nouă modalitate de comunicare, aceea de a schimba mesaje criptate prin utilizarea codului Morse, iar cel de-al doilea, http://www.zambarescu.ro este un concurs online care are ca personaj principal emoticonul . Dezvoltat cu soluții Kinecto, noua campanie de marketing online are ca scop apropierea de client și trasformarea imaginii companiei într-una mai afectivă și mai puțin tehnică.

De Alina Tabacu

Campaign, octombrie 2008

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: