Campaniile de marketing social…

23 01 2009

Marketingul social prezintă anumite elemente de care trebuie să se ţină cont în elaborarea unei campanii de acest fel. O campanie de marketing social urmăreşte schimbarea unui comportament negativ, într-unul pozitiv. Acest lucru se poate obţine printr-o informare corectă şi prin educare grupului de oameni vizat de campanie. Un alt lucru esenţial într-o campanie de marketing social este gravitatea problemei şi necesitatea soluţionării ei cât mai rapide. De asemenea, acestă categorie de marketing urmăreşte profitul, prin urmare trebuie să existe o legătură directă între profitul companiei şi problema socială. În urma unei astfel de campanii compania urmăreşte creşterea vânzărilor, creşterea notorietăţii şi poate chiar sensibilizarea clienţilor prin încercarea de a rezolva problema pe acre o au. Să luăm ca exemplu campania realizată de Dole, care este cea mai mare companie de comerţ de fructe şi legume pe plan mondial. În 1991 s-a implicat alături de National Cancer Institute şi Produce for a Better Health Fundation în lansarea unui program care să îmbunătăţească sănătatea oamenilor, şi în special al copiilor. Campania continuă şi azi prin intermediul unui site interactiv, în care sunt prezentate informaţii despre nutriţie într-o formă atractivă atât pentru copii, cât şi pentru părinţi. De asemenea, compania organizează tot felul de evenimente cu scopul de a informa cetăţenii cu privire la efectele unei alimentaţii nesănătoase.

Prin urmare, marketingul social este un lucru bun, atât pentru companii, cât şi pentru oamenii cărora se adresează.

Surse:

www.responsabilitatesociala.ro

www.dole5aday.com

Cătălina Mitroi

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: