CSR: Soluţia pentru depăşirea crizei financiare

23 01 2009

Comisia Europeană a emis recent un raport (European Competitiveness Report) cu privire la productivitate şi competitivitate în Uniunea Europeană analizând în acelaşi timp beneficiile aduse companiilor de programele de CSR derulate de către acestea.

Rezultatele raportului, prezentate de către vice-preşedintele Comisiei Europene şi comisarul european pentru industrie, Günter Verheugen, evidenţiază efectul pozitiv pe care acest tip de programe îl are asupra a trei dintre cele mai importante domenii în ceea ce priveşte o productivitate crescută dar şi determinarea gradului de competitivitate: resurse umane, reputaţie şi inovaţie.

Analiza evidenţiază faptul că reputaţia pe care o companie şi-o construieşte prin CSR este tot mai necesară pentru atragerea forţei de muncă de calitate. De asemenea, practicile responsabile fidelizează şi loializează angajaţii, iar prin succesele pe care le înregistrează în sectorul de resurse umane, compania devine mai competitivă.

Totodată, raportul arată că practicile de CSR influenţează în mod pozitiv capacitatea de inovaţie a unei companii, iar Günter Verheugen subliniază importanţa acestei componente pentru performanţele financiare ale oricărei organizaţii.

Toate acestea în contextul în care companiile din România decid să taie adânc din bugete, iar primele afectate sunt cele destinate programelor de marketing şi marketing social în special, considerate că fiind neimportante.

Aceste beneficii aduse de programele de CSR devin cu atât mai mult o necesitate în perioadele de criză financiară, cum este cea pe care o traversăm, întrucât companiile care au inclus astfel de proiecte în strategia de afaceri au parte acum de credibiliate din partea stakeholderilor dar şi de angajaţi loiali şi calificaţi.

Surse: www.responsabilitatesociala.ro

www.bucurenci.ro

Raluca Ştefan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: