Este suficienta initiativa?

23 01 2009

Sub sloganul ‘Nu vindem minori alcoolului” compania InBev România a dezvoltat primul program privat de responsabilizare a comercianților privind vânzarea de alcool către minori. Campania a durat două luni și a vizat informarea comercianților asupra efectelor negative ale consumului de alcool în rândul minorilor.

În cadrul acestei campanii, Inbev România și Comisia Națională a României pentru UNESCO au efectuat un studiu care a analizat fenomenul vânzării de alcool minorilor. Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de comercianți din județul Prahova. În urma lui a rezultat că 55% dintre comercianți au vândut băuturi alcoolice minorilor.

Inițiativa celor de la InBev este de laudat, mai ales având în vedere specificul activității companiei. Totuși am câteva rețineri în ceea ce privește gradul de atingere al obiectivelor în această acțiune. De asemenea, nu am găsit date care să releve (în afară de faptul că acolo îsi are sediul principal compania producătoare de băuturi) de ce s-a ales județul Prahova ca eșantion reprezentativ și, mai mult decât atât, de ce doar Prahova?

Iar întrebarea care ar trebui să ne-o punem cu toții: sunt suficiente aceste intițiative pentru a rezolva o problemă cu adevărat gravă din punct de vedere social, cum este cea a consumului de alcool de către minori?

Notă: Studiul ESPAD (European School Survey Project on Alcohol and other Drugs) realizat în 2007, la nivel național, arată că 52% dintre adolescenții din România au experimentat starea de ebrietate.

Lilia Cozari

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: