Hotelierii se promovează prin fidelizare

23 01 2009

Dacă unele piețe pot fi mai ușor definite (piața produselor alimentare, piața automobilelor), natura eterogenă a serviciilor hoteliere creează numeroase probleme pentru definirea cu rigurozitate a pieței serviciilor în industria hotelieră. O activitate de prestații hoteliere nu se aseamănă în multe privințe cu o alta aparent similară și nu servește întotdeauna aceeași piața.

În situația economică actuală, marile lanțuri hoteliere luptă pentru păstrarea clienților. Strategiile de marketing țintesc, pe de-o parte, atragerea de clienți prin campanii promoționale desfașurate online, iar pe de altă parte, acestea vizează menținerea clienților actuali.
Similitudinile dintre diversele programe de fidelizare a clienților scot la lumină lupta concurențiala acerbă din industria hotelieră.

Astfel, programul de fidelizare al hotelului Athenee Palace Hilton, numit Diamond Club, intră în concurență directă cu cel al Grand Hotel Marriott, intitulat Marriott Exclusive. Motivul? Cele doua programe au foarte multe puncte comune, oferă beneficii similare membrilor și se adresează aceluiași segment de piață. Chiar și taxele de înscriere sunt apropiate: 240 USD la Marriott si 250 USD la Hilton. Bineînțeles, din cauza concurenței directe, numărul membrilor fiecarui club este confidențial. În ceea ce privește rata de crestere anuală a membrilor, cifrele sunt și de această dată apropiate.

La nivel internațional însă, marketerii din industria hotelieră sunt incurajați să investească în continuare în promovare, mai ales în cea online. O inițiativă interesantă în acest sens o reprezintă portalul www.hotelmarketing.com, care oferă tipsuri și rezoluții de marketing pentru anul 2009 jucătorilor din această industrie.

Lilia Cozari

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: