Maşini cu megafoane… o altă formă a marketingului direct

23 01 2009

…am fost în Grecia vara trecută şi în fiecare dimineaţă eram trezită de un om care ţipa ceva pe limba lui. După 2 dimineţi în care am fost trezită de aceste ţipete, am întrebat la recepţie ce zice acel om. Răspunsul a fost simplu: Vinde peşte. Eram aproape sigură că nu cumpăra nimeni, ce strategie mai era şi asta? Nu era mai simplu să bată la uşă fiecărui restaurant şi să vorbească direct cu cei care vor să cumpere? Am fost surprinsă să aflu că omul chiar avea succes cu această strategie de marketing direct. Ce-i drept, modalitatea era cam zgomotoasă, dar numai în acest fel putea să-şi vândă marfa într-un timp scurt şi să parcurgă toate zonele. Reuşea, din câte am înţeles de la recepţie, să vândă toată marfa în 2 ore. Marfă pe care în mod civilizat, ducându-se din uşă în uşă ar fi vândut-o într-un timp mult mai îndelungat. Problema principală nu era asta, ci faptul că nu avea un sistem de refrigerare care să ţină peştele proaspăt, şi dacă nu îl vindea cât mai repede, se strica.

Concluzia pe care am tras-o din această experienţă zgomotoasă este că fiecare strategie de marketing corespunde nevoilor, şi se adaptează fiecarei situaţii. Pentru a avea o afacere de succes trebuie găsită ceea mai bună variantă de marketing care să se potrivească cu tipul de afacere.

Cătălina Mitroi

Actions

Information




