‘’Gurus on Marketing’’ de Sultan Kermally

24 01 2009


,,Dacă doreşti să cunoşti o afacere trebuie să începi prin a cunoaşte scopul acesteia, iar prin definiţie scopului unei afaceri este să creeze un consumator” – Peter Druker.


Această carte este un resume al oamenilor care au definit şi care au influenţat marketingul de-a lungul timpului. Este o trecere în revistă a evoluţiei marketingului şi este de asemenea o reiterare a relaţiei între marketing şi psihologie, filozofie, management, studii economice şi sociale.


Autorul face şi o corelaţie între strategie şi marketing prezentând cele mai importante idei şi lucrări ale unor oameni din marketing precum Theodore Levitt, Philip Kotler, Jagdish Sheth şi George Day dar şi oameni din domeniul gândiri stategice precum Ansoff, Michael Porter, Tom Peters ale căror lucrări au aplicaţii în marketing.


Cartea prezintă ideile cheie ale fiecărei personalităţi şi le plasează în context, le explică semnificaţia şi prezintă modul în care au fost aplicate.


Cartea aminteşte de faimosul articol în Harvard Business Review despre miopia de marketing care a fost scrisă în anii 60 de către Theodore Lewitt. Tot în anii 60 a fost perioada de dezvoltare a conceptul de 4P. Lewitt a propus şi schimbarea orientării către consumator în locul orientării către produs. Acest concept este continuat în perezent de către George Day, care susţine necesitatea orientării către consumator într-o era dominată de servicii. Jagdish Sheth este prezentat ca dezvoltatorul modelului referitor la comportamentul consumatorului. Odată cu anii 80 s-a dezvoltat curentul care a promovat interconexiunea între mediul de afaceri şi cel social. Iar Philip Kotler a evidenţiat importanţa valorilor în procesul de schimb între producători şi consumatori.


Ideile pricipale ale cărţii pot fi rezumate astfel:


Gândeşte global şi acţionează local
Defineşte afacerea în termeni ampli
Schimbul este esenţa marketingului
Căutarea excelenţei în tot ceea ce facem
Consumatorul trebuie considerat ca iniţiator
Nu iţi satisface consumatori ci încântăi


http://www.amazon.com/Gurus-Marketing-Sultan-Kermally/dp/1854182439
http://www.styluspub.com/books/BookDetail.aspx?productID=168893


Andreea Elefteriadis

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: