Puterea marketingul-ui viral

24 01 2009


Mă fascinează campaniile virale și efectul lor asupra noastră, a utilizatilor de Internet. Spre deosebire de marketingul traditional, care se preocupă mai mult de produs, arătând ce calități și ingrediente „nemaipomenite” conține acesta și cât e de bun, marketingul viral face apel la emoțiile oamenilor (indignare, ură, amuzament, dragoste etc.).


Campaniile virale folosesc povești, de cele mai multe ori cu subiecte simple, digerabile. Astfel, făcând povestea mai importantă decât produsul, reacția oamenilor va fi pe măsură. Aceștia vor face marketing pentru produs.


Printre preferatele mele este și campania virală mai veche Dove Evolution, în care înfatisarea unei femei este înfrumusețată cu ajutorul machiajului și a editării de imagine, spotul încheindu-se cu sloganul “nu e de mirare ca percepția noastră asupra frumuseții este distorsionată”. Dove a urmat rețeta unui viral de succes având și continuări ale clipului atât în România cât și în afara țării. Alte campanii amuzante și de efect ar fi cea a celor de la 5FM cu The lonely finger și cea de la Philips- Innuendo man.


Campania Music for Life a celor de la Studio Brussel, a vrut să atragă atenția asupra lipsei de apă. Campania a pornit de la ideea ca la fiecare 15 secunde un copil moare din cauza lipsei de apă potabilă. Prezentatorii și invitații au la dispoziție în emisiunile TV un pahar cu apă (un aspect neimportant/ neobservabil am zice noi). În cadrul campaniei, pe parcusul a trei zile, un copil de culoare a intrat pe platou, în timpul emisiunilor în direct, și a băut apa din paharele prezentatorilor. Nimeni nu a știut din ce motiv copilul întrerupe emisiunile în acest fel. Însă clipurile cu copilul de culoare au început să circule pe Youtube, să se vorbească și în alte emisiuni despre acest copil. După ce s-a facut publică campania “Music for life”, în 6 zile s-au strâns din donații peste 3 milioane de euro doar pentru apă potabilă.


Marketingul viral este și va fi printre cele mai folosite metode de marketing, dar cu siguranță este cea mai convenabilă atât din punct de vedere financiar (costurile fiind nesemnificative) dar și din punct de vedere al rapidității răspândirii mesajului.


Hluscu Marilena, 2 ani

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: