24 01 2009


Prin intermediul planului de marketing se stabilesc obiectivele unei companii. Bugetul de marketing însă ajută la parcurgerea etapelor intermediare atingerii acestor obiective.
Când trebuie să stabilim bugetul de marketing? Perioada ideală pentru stabilirea bugetului de marketing este sfârşitul sau începutul unui an economic. Bugetele pot fi reevaluate la jumătatea anului sau chiar mai devreme. Pentru afacerile start-up, acesta trebuie gândit odată cu planul de afaceri şi se recomandă acoperirea a minimum un an calendaristic. Cifrele alocate bugetului din perioada vizată trebuie corelate direct cu obiectivele pe care trebuie să le atingă. Un aspect important care trebuie luat în calcul este că uneori banii cheltuiţi astăzi pot produce rezultate peste câteva zile sau peste câteva luni sau ani, ceea ce înseamnă că obiectivele pe termen lung nu trebuie ignorate.


Cum stabilim bugetul de marketing? Bugetul trebuie planificat în amănunt în funcție de activitățile și de obiectivele pe care dorim să le atingem, însă durata de timp până când acestea vor fi atinse nu trebuie neapărat să fie aceeași cu cea pentru care se planifică bugetul.


În alocarea bugetului pe activități trebuie avută în vedere și folosită drept “cheie” de verificare eficiența activității respective, măsurată prin indicatori de tipul vânzări realizate versus buget alocat, vânzări suplimentare realizate versus buget, consumatori atinși etc.
Conform carţilor de marketing, o sumă de minimum 15% din cifra de afaceri a unei companii prospere ar trebui să se îndrepte către activităţile de marketing. Nu există însă reguli general valabile, iar autorii acestor cărţi au păreri împărţite.


Sursa:
http://www.iqads.ro/revistapresei_1541/costurile_marketingului__care_este_bugetul_optim_.html


Hlușcu Marilena

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: