Buzz marketing – sau cum să faci lumea să vorbească

24 01 2009

Buzz Marketingul este o tehnică a marketingului viral, care abordează fiecare întâlnire cu clientul intr-un mod unic, spontan. Iniţial, această tehnică s-a folosit pentru a crea un cadru teatral-natural, iar oratorul dezvăluia informaţiile doar câtorva clienti din target. Audienţa este la rândul ei folosită ca motor pentru grupurile de consumatori ce nu participă la discuţie, purtând mai departe informaţiile aflate.

Odată cu dezvoltarea resurselor internautice, campaniile de marketing BUZZ au devenit publice şi accesibile automat si imediat unui număr mare de utilizatori-consumatori. Marketerii devin in acest fel bloggeri şi îşi asumă o identitate apropiată cu a targetului, promovâdu-şi asftel produsul. Reţelele online, paginile personale de opinii, chatul instant sunt folosite pentru a facilita răspândirea unui anume mesaj semnificativ al produsului, pe grupuri de referinţă şi influenţă. Un consumator care are o experienţă plăcută va spune altor 12 persoane, la fel cum un alte 12 persoane vor afla de experienţa neplăcută a unui alte persoane.

Marketingul tradiţional este înlocuit în ultima vreme cu noi forme de marketing interactiv şi publicitate online care transformă foarte rapid concepţiile consumatorilor. Forumurile, blogurile, recenziile online reprezintă noi provocări pentru marketeri deoarece trebuie să facă faţă acestei explozii de informaţii care vine din partea consumatorilor. Prin intermediul acestor instrumente interactive, consumatorii îşi exprimă concepţia despre anumite produse, despre mărcile preferate sau nu, iar acestea pot avea implicaţii foarte mari asupra managementului organizaţional al unei organizaţii.

Cu toate acestea, puţini oameni cunosc cu adevărat ce inseamnă şi ce efecte poate avea Buzz Marketingul. După părerea lui Mark Hughes, există incă anumite mituri pe care marketerii nu reuşesc să le demonteze in faţa managerilor pentru ca această formă de promovare să fie utilizată mai intens.

Mihaela Bisceanu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: