Campaniile ‘’Pink Ribbon” de prevenire a cancerului la sân

24 01 2009


Panglica Roz este simbolul internaţional pentru lupta împotriva cancerului de sân.
Organizaţiile şi campaniile care susţin şi promovează acest simbol au ca obiective informarea şi educarea femeilor si nu numai despre această boală.
Am ales să discut despre campaniile Pink Ribbon deoarece sunt numeroase în întreaga lume şi deşi statistic una din 9 femei va fi diagnosticată cu cancer la sân, multe femei nu iau în considerare sfaturile acestor campanii.


Un exemplu din 2008 de campanie de acest tip este “Află că eşti bine”, care a culminat cu un maraton roz.
Pentru a întelege mai bine acest tip de campanie am vrut să analizez mixul de marketing. Acesta în cazul unei astfel de campanii este asemănător cu mixul marketingului comercial dar scopul final este schimbarea comportamentul publicului ţintă.


Mixul de marketing:
Produsul în acest caz poate fi auto-examinarea lunară, controlul anual la un medic specialist şi examinarea mamografică.
Pretul în cazul nostru este o combinatie între costul tangibil al examenului medical şi al mamogramei şi costul intangibil reprezentat de timp, de potenţialul discomfort. Iar pentru a avea succes compania trebuie să prezinte beneficiile ca fiind mai mari decât efortul pentru acceptarea produselor.
Distribuţia sau locaţia unde se desfăsoară serviciile educaţionale pot fi instituţii de învaţământ, instituţii de sanătate iar examenul medical poate fi făcut în spitalele şi clinicile locale.
Promovarea acestor campanii este facută prin anunţuri în presa scrisă şi on-line, la radio şi televiziune, panouri publicitare, evenimente media.


La aceste elemente de mix se mai adaugă publicul care conţine audienta targetată reprezentată de femei dar şi oameni care pot influenţa deciziile lor precum familia, doctorii, cei ce iau decizi privind sistemul de sănătate, media, precum şi persoanele implicate în campanie care ar trebui sa reflecte imaginea acesteia.
Un alt element de mix este parteneriatul cu asociaţiile locale ale femeilor, Societatea Română de Cancer, Autoritatea de Sănătate publică, sponsori corporatişti, grupuri media.


Politica reprezintă un element de mix care se poate cuantifica în accesul mai ieftin la mamograme, cresterea fondurilor pentru cercetarea privind cancerul de sân şi asigurarea în caz de boală.
Fondurile pentru derularea campaniilor pot proveni din granturi guvernamentale şi/sau fonduri de la organizaţii non-guvernamentale. Un exemplu este ,,ziua roz’’ care este organizată în fiecare an şi presupune diferite evenimente de strângere de fonduri inclusiv petreceri tematice la care lumea se îmbracă în roz. În 2006 acest eveniment a strâns 3,5 milioane de lire sterline într-o singura zi.


Toate aceste elemente reprezintă nucleul unei campanii de acest gen iar de alegerea şi implementarea acestor elemente de care este străns relaţionat şi succesul campaniei.


http://www.social-marketing.com/Whatis.html
http://www.pinkribbon.org.au/


Andreea Elefteriadis

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: