Ce inseamnă marketing tribal?

24 01 2009


Marketingul tribal a apărut şi s-a dezvoltat în Franţa în jurul anului 1992 ca răspuns la metodele clasice de marketing. Ideea lui o constituie exploatarea „apartenenţei la un grup” bazat pe aceleaşi interese. Crezul marketingului tribal stă în folosirea noilor metode dezvoltate de tehnologia informaţiei în special exploatarea bazelor de date.


Crearea unui „club” şi integrarea potenţialilor clienţi în el ca „membri” este de fapt pilonul principal al marketingului tribal. Toţi cei care fac parte din acest club sunt legaţi de aceleasi interese, de aceleaşi preocupări şi deci sunt ţinte ideale pentru cei care doresc să promoveze produse şi sevicii specifice.
Membrii clubului sunt invitaţi în comunitate fie gratuit fie în urma unei taxe de participare. De cele mai multe ori ambele variante sunt opţionale lăsând deschisă calea fiecăruia , în funcţie de interes, în adâncirea integrării în schimbul unor taxe diferenţiate bazate pe servicii diferenţiate.
Membrii clubului pot primi un card de membru care să le aduca avantaje în urma folosirii lui cum ar fi : reduceri oferite de alţi membri, parteneriate sau un statut special. Un restaurant poate oferi unui grup de gurmanzi cele mai bune locuri doar dacă sunt membri unui astfel de club. O editură ofera discounturi de la preţul de raft dacă eşti membru al clubului sau.


Fidelizarea membrilor se face prin informari periodice despre noutăţile din domeniu sau se poate face chiar prin concursuri unde sunt oferite premii de la firme din domeniu sau chiar de la membri care doresc să işi promoveze oferta de servicii şi produse.
De cele mai multe ori un astfel de club produce propriile evenimente la care membrii au un statut privilegiat : lansări de produse, produse tematice cum ar fi de exemplu un catalog al producatorilor de paste fainoase sau al celor mai bune berarii etc.


Clubul poate avea şi un caracter educativ. Prin intermediul materialelor se oferă informaţii şi sfaturi membrilor pentru a face mai bine faţă unor situaţii în cazul cluburilor financiare sau informaţii despre regulile şi cutumele dintr-o anumită ţară în cazul unui club de turism. Varietatea şi diversitate informaţiilor sunt uimitoare.
Scopul declarat al unui astfel de club îl constituie integrarea celor cu interese comune.
Nici un dezvoltator de astfel de cluburi nu va va spune că el a fost creat pentru a vinde ceva sau pentru că dezvoltatorul doreşte să obţină profit ! Nu ! Ele sunt create pentru membri.
Ideea de bază în marketingul tribal este de a porni de la grup spre a ajunge la individ.


Daniela Dodan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: