Impactul marketingului direct prin prezentarea efectivă

24 01 2009


Modurile de desfăşurare ale marketigului direct pot fi destul de “deranjante” uneori, adică nu tot timpul poţi afirma că îţi face plăcere să primeşti la cutia poştală zeci de reclame şi cataloage de comandă pentru diferite produse.
Un exemplu de marketing direct de care chiar pot spune că am fost încântată, a fost când am participat, în urma unui sondaj, la o firma Istra Center, care se ocupa cu testarea opiniei populaţiei atunci când avea loc lansarea unui nou produs.


Fiind consumatoare a mărcii respective de cafea, cea pentru care era realizat sondajul, am fost invitată, (împreună cu încă 7 persoane şi o asisitenta de marketing de la Istra Center), să particip la o discuţie de grup despre noul produs – cafea instant la pliculeţe – care urma a fi scosă în curând pe piaţă.


Am vorbit atât de PR (am votat toţi una dintre cele 3 variante de reclamă propuse pentru respectivul produs) iar apoi, timp de mai bine de o oră, am vorbit despre modul în care se va lansa produsul, ce strategii a adoptat firma respectivă, ce segment ţintă avea in “vizor” şi dacă preţul cu care a decis să penetreze piaţa este cel potrivit atât pentru segmentul vizat cât şi pentru restul. Pentru fiecare punct, fiecare dintre noi îşi spunea o părere şi o argumenta.


Am facut şi o degustare a cafelei instant, iar la sfârşitul acestei discuţii am primit cu toţii produse de la firma respectivă. Strategia abordată prin această metodă – a prezentării directe a produselor – are cu mult mai multe avantaje decât “clasicul” marketing direct deoarece:


1.Nu a fost nimeni obligat să participe la discuţie ( decât dacă dorea – spre exemplu, prin poştă primeşti cataloage de comandă chiar daca nu ţi le doreşti);
2. A fost o întâlnire socială;
3. Ambianţa a fost plăcută.


Am mai remarcat faptul că scopul lor nu era interesul de a-şi face reclamă, ci acela de a observa percepţia asupra noului produs, deoarece toţi am fost aleşi din segmentul ţintă ( 20-35 ani), iar înainte am fost întrebaţi dacă lucrăm în domeniul marketingului (nu doreau persoane specializate în marketing fiindcă ar fi monopolizat în mod sigur discuţia).


Maracine Cristina

Actions

Information




