Interviu cu Raluca Alexe, recenzent şi account manager pe www.bookblog.ro, cel mai bun blog de cultură din Romania şi PR specialist pentru un holding românesc.

24 01 2009


1. Ce inseamnă pentru tine account manager la bookblog?
Înseamnă să întreţin relaţia de colaborare pe care o avem cu editurile. Iar asta include să am o imagine destul de bună a pieţei de carte de la noi. Înseamnă că fac ceva ce imi place: interacţionez cu oamenii şi lucrez într-un domeniu care mă pasionează- cel al cărţilor.


2.Cum a fost creat acest blog?
Andrei Roşca (www.andreirosca.bookblog.ro) a venit cu această idee, acum câţiva ani. Şi el este pasionat de lectură şi s-a gândit că un loc în care poţi citi păreri sincere, ale unor persoane care nu apără niciun interes, ar fi mai mult decât binevenit. Nu în ultimul rând, bookblog vrea să schimbe ceva 🙂 .


3. Cum vezi marketingul din România?
Depinde de la industrie la industrie, normal. Nu aş putea să imi dau cu părerea decât în ceea ce priveşte marketingul pe zona de cultură, în special cel practicat de edituri.. Şi din câte am observat eu, o să mai treacă ceva timp până când editurile vor învăţa cu adevărat să îşi asculte cititorii şi nu cifrele de afaceri. Unele sunt pe drumul cel bun, altele nici nu au aflat încă de existenţa altui drum.


4. Ce se scrie despre marketing în România (aici mă refer la cărţi)?
Nu cred că ducem lipsă de cărţi de marketing şi în general de cărţi care sunt încadrate la categoria “business”. Despre marketing se găsesc multe (dacă nu chiar toate) cărţi ale lui Kotler, de exemplu. “Clasicii” marketingului vor fi căutaţi întotdeauna, chiar dacă încep să fie depaşiţi. Pe de altă parte cred că ne confruntăm cu o invazie de cărţi de business ale unor autori moderni, ca şi de dezvoltare personală, de altfel. În situaţia asta cresc şansele ca o carte să fie una proastă sau care doar reia idei deja publicate.


5. Cum te-a influenţat experienţa blogului în viaţa şi jobul pe care îl ai?
În viaţă m-a ajutat să îmi pun gândurile în ordine mai repede şi mai bine. La job, fie că este cel de la bookblog, fie că este cel de specialist PR, m-a ajutat să îmi dau seama ce instrument puternic este şi cum poate fi el folosit pentru a crea o imagine.


6. Dupa părerea ta, care sunt tendinţele marketingului online?
Cred că sunt tot mai multe persoane care atrag atenţia că este un domeniu care nu trebuie neglijat, deci este în curs de dezvoltare. Ba mai mult, din ce am citit, văd că mulţi preconizează un avânt destul de mare al marketingului online în contextul crizei economice care a lovit lumea.


7. Cum ţi se pare blogul Stundents on marketing?
Mi se pare o idee bună, atât pentru industria asta, cât şi pentru viitorii studenţi- in felul ăsta îşi pot face o idee clară legată de ce se întâmplă la Masterul de comunicare în afaceri.


Iulia Musat

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: