Invazia mascotelor

24 01 2009


Una dintre strategiile de marketing cel mai des folosite în campaniile publicitare din ultima vreme este reprezentată de utilizarea mascotelor. Peste tot unde ne uitam mascote vesele care își propun să atragă atenția publicului larg.


Mascoltele contribuie la creșterea încasărilor prin faptul că atrag simpatia și bunavoința imediată a consumatorilor astfel crescând vânzările într-un timp foarte scurt.


Mascota reprezintă un simbol a companiei, care vine în susținerea logo-ului firmei. Astfel de exemple sunt: clovnul de la McDonald, omulețul de la Michelin, ursulețul de la Cocolino.


O altă mascotă populară este cea de la Orange. Aceasta este realizată în culori deschise pe un fond alb pentru a păre fără consistență, deloc rigidă. Fondul alb completează ideea de amuzament și conferă libertatea de a alege ce reprezintă de fapt mascota. Aspectul ludic este folosit și de cei de la Domo care au reclame cu două mascote, una verde și alta albastră (a căror varianta palpabilă mie personal nu-mi place deloc).


Nu pot să nu amintesc și de mascota noastră iubită, care se pare că a fost afectată de criza economică și a rămas fără loc de muncă, și anume marmota celor de la Milka. Mascotă celor de la Ogilvy & Mather a prins incredibil de bine la public, încât au apărut pănă și petiții pe internet împotriva concedierii marmotei din reclamă.


Ne-am săturat de oameni? Nu neapărat însă o mascotă muncește neîncetat și neobosit pentru imaginea companiei și a produselor tale. O mascotă veselă și jucăușă va rămâne cu ușurință în mintea clienților, care fie adulți , fie copii o simpatizează.


Hluscu Marilena, 2 ani

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: