Marketingul viral a ajuns la Hollywood

24 01 2009


De cele mai multe ori succesul unui film la boxoffice nu are legătură cu ceea ce noi considerăm un film de calitate. O mare parte din succes este datorat recomandărilor ,,word of mouth’’ făcute de prieteni şi familie dar si de buzz-ul care se crează în jurul unei producţii.
Cum marketingul viral s-a dovedit un succes în cazul grupei de văstă 18-24 de ani, care coincide cu publicul cel mai numeros al producţiilor cinematografice, o utilizarea a acestui tip de marketing devine o opţiune evidentă. Tot succesul acestui tip de marketing se bazează pe multă creativitate şi pe atingerea publicului ţintă.


Unul dintre exemplele cele mai elocvente din industia filmului este ,,The Blair Witch Project” care a fost un proiect independent cu buget redus dar care a devenit un success răsunător datorită traficului mare de pe situl oficial de internet.
Un alt exemplu recent de marketing viral este campania pentru firmul ,,The Dark Night’’. Aceasta a cuprins o versiune online fictivă a ziarului The Gotham Times şi o versiune a Jokerului numită ,,The Ha Ha Ha Times”. În cadrul campaniei a existat şi o hartă online a metroului din Gotham City.


Campania de marketing viral a inclus printre elementele deja menţionate şi alte două campanii, una de recrutare a armatei de adepţi ai lui Joker şi una pentru alegerea lui Harvey Dent pentru postul de procuror în Gotham City. Pagina intitulată whysoserious.com/steprightup le oferea faniilor instrucţiunile unui joc în care căstigul era un tort pe care era înscripţionat un numar de telefon. Surpriza era însă înăuntru şi cuprindea un telefon mobil, un încărcător, o cartelă cu o înregistrare de la Joker şi alte instrucţiuni. La formarea numărului de telefon înscriptionat răspundea agenţia ,,Rent a Clown”. După apelare se primea un mesaj text care îi îndemna pe căstigători să păstreze telefonul încărcat pentru că va primi la un moment dat un telefon de la Joker.


Pe pagina ibelieveinharveydent.com fani se puteau înscrie iar ulterior primi un telefon din partea lui Harvey Dent.
Este de amintit că toate acestea s-au derulat pe o perioadă de aproape un an înainte de lansarea oficială a filmului.
Această campanie virală a depăsit tot ce s-a mai făcut în trecut atât prin amploare cât şi prin originalitate datorită folosirii unor idei radicale de marketing, care s-au dovedit de success, atragând atenţia fanilor, a mass-media şi a experţiilor din industrie.


http://www.firstshowing.net/2007/12/05/the-dark-knights-viral-marketing-gets-very-real-cakes-cell-phones-and-all/


Andreea Elefteriadis

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: