Recomandările aduc vânzări

24 01 2009


Comunităţile online îşi fundamentează succesul pe capacitatea lor de a direcţiona trafic şi clienţi către alte afaceri.
Creezi un videoclip, îl încarci in sistemele YouTube.com şi astepţi cu sufletul la gura să fie vizionat şi comentat de cât mai mulţi oameni. Statistic vorbind, ai atunci de-a face cu un paradox. Cu cât videoclipul urca în clasamentele de vizualizari ale YouTube, cu atât creşte numărul utilizatorilor care îl vizionează, pornind de la principiul „trebuie să fie interesant”. Totul se reduce, aşadar, la atingerea unei mase critice de utilizatori care să vizioneze videoclipul. Sau, pentru băieţii deştepţi de pe Internet, la manipularea unui număr îndeajuns de mare de conturi de utilizator, care să creeze impresia că s-a atins masa critică necesară.


De regulă, vedem acele filme pe care ni le recomandă cineva, citim cărţile pe care le-am auzit menţionate într-o revistă sau o discuţie, mergem în locuri de vacanţă despre care ne-au povestit prietenii. În lumea noastră, recomandările unor oameni în care avem încredere ne dictează mult mai multe acţiuni decât am dori vreodată să recunoaştem. Pe Internet, diferite comunităţi online îşi fundamentează succesul pe capacitatea lor de a direcţiona trafic şi clienţi către alte afaceri. Privită din această perspectivă, orice comunitate online înglobează şi o componentă puternică de marketing. Comunităţile de la YouTube.com şi FaceBook.com, spre exemplu, se aseamănă pentru că au creat cercuri de prieteni care schimbă între ei opinii privind subiectele cool. Odată intrat în discuţia unui astfel de grup, un produs are toate şansele să devină cunoscut şi, dacă merită, să-şi crească cota de piaţă.


În unele cazuri, utilizatorii nici măcar nu-şi dau seama că privesc un mesaj publicitar. Videoclipurile celebre, recomandate pe e-mail sau messenger, au devenit atât de banale, încât, cam de fiecare dată, utilizatorii aleg să dea click şi să se amuze. Unii decid chiar să afle mai multe amănunte despre website-ul sau produsul prezentat acolo.


Bibliografie :


www.adacademy.ro
www.wikipedia.org
www.marketingterms.com


Daniela Dodan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: