Spam-ul- metodă de promovare low-budget

24 01 2009


Termenul de spam a fost utilizat pentru prima dată în S.U.A. ca o prescurtare pentru non – Solicited Pornography and Marketing Acted (www.legi-internet.ro).


Spamul desemneazã un mesaj electronic cu caracter comercial, care este trimis în masă unor persoane cu care expeditorul nu a avut contact și a căror adrese de mail au fost obținută fără consimțământul acestora, mai exact pe cale ilegală.


Spamerul trimite e-mail-uri conținând informații publicitare, de natură comercială sau pornografică, pentru a determina un comportament de achiziție a unor produse sau servicii.


Spamerii încearcă să-ți vândă produse sau servicii precum: produse informatice cu licență ilegală, produse de lux (călătorii, servicii hoteliere), medicamente fără prescripții (ca de ex Viagra). De altfel, spammerii sunt aceia care prin diverse strategii frauduloase, urmăresc să obțină datele bancare ale unor utilizatori pentru a le folosi în interesul propriu. Persoanele care verifică posibile adrese e-mail, pentru a le verifica valabilitatea, pentru ca ulterior să le vândă altor spameri se numesc tot spameri.


Spamul este considerat de mulți o metodă de promovare low-budget și ca orice formă de tip low-budget va avea și rezultate slabe determinate de reacția de respingere a utilizatorilor ce simt că le-a fost încălcat un dreptul la intimitate dar și de motive de ordin tehnologic. Mă refer la existența unui număr tot mai mare de tool-uri care are ajută la filtrarea mesajelor (în funcție de IP, de test, etc.) în cadrul discuțiilor de pe forumuri în care apar și spam-uri, care crează dezordine (un astfel de exemplu este Akismet).


Sursa:
http://www.legi-internet.ro/articole-drept-it/spamul-aspecte-legislative-si-jurisprudentiale.html
http://www.hanson.ro/theonliner/detalii_categorii.php?id=3&id_categorie=52&categorie=PROMOVARE%20ONLINE&id_articol=22


Hluscu Marilena, 2 ani

Hluscu Marilena, 2 ani

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: