Al Ries si Jack Trout: Cele 22 de legi imuabile ale marketingului – dacă le încalci, o faci pe riscul tău

26 01 2009

Editura Brandbuilders, Bucureşti, 2004.

Ries şi Trout, autorii unora dintre cele mai populare titluri în literatura de marketing din ultimele două decenii (Poziţionarea. Lupta pentru un loc în mintea ta, Marketingul ca război sau Bottom-Up Marketing) continuă modul jovial, presărat de anacdote şi opinii critice a strategiilor contemporane de marketing prin Cele 22 de legi imuabile ale marketingului. Premisa din spatele cărţii este că viabilitatea strategiilor de marketing are la bază acordul cu o forţă ce determină esenţa acestei pieţe, cartea fiind rezultatul a peste 25 de ani de studiu al teoriilor care funcţionează sau nu în domeniul marketingului. Aşa cum mişcarea universului se supune legilor fizicii, la fel programele de marketing de succes sunt determinate de supunerea faţă de cele 22 de legi. Imuabilitatea fiecărei legi este prezentată prin exemple relevante din industrie. “Cartea tratează cu simţ de răspundere, cu detaşare şi, în acelaşi timp, cu umor, evoluţia sau involuţia celor mai mari corporaţii care s-au afirmat sau, din contră, au dispărut de pe piaţă pentru că au respectat sau au încălcat legile marketingului”. (http://www.brandbuilders.ro/viewBookDetails.php?idCarte=8) Spre exemplu “legea focusului” stipulează că cel mai puternic concept în marketing este “deţinerea” unui cuvânt în mintea consumatorului potenţial precum IBM deţine cuvântul computer sau Volvo – siguranţă. Una din cele mai mari greşeli de marketing este încercarea de a renunţa la cuvântul pe care îl deţii deja, cum au încercat să facă cei de la Atari. Astăzi, acest brand este practic necunoscut.

„Promisiunea autorilor este accea că această carte ne va scuti de pierderile inutile de resurse pe care le vom putea folosi mai bine în programul de marketing şi advertising. Primul lucru pe care trebuie sa-l facem este acela de a accepta existenţa acestor legi.” (http://www.brandbuilders.ro/viewBookDetails.php?idCarte=8)

http://www.amazon.com/22-Immutable-Laws-Marketing-Violate/dp/0887306667/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1231789264&sr=1-2

http://www.brandbuilders.ro/viewBookDetails.php?idCarte=8

Daniela Zăman

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: