Australia: Un altfel de marketing turistic (part 1)

29 01 2009

Marketing turistic adresat comunităţii “gay”

Se pare că orientarea sexuală este un criteriu de luat în seamă în stabilirea portofoliului de produse şi servicii. Şi asta nu neapărat din considerente morale (sau imorale, ar spune unii), ci datorită profitului aşteptat din turismul acestei nişe.

“Turismul gay” a căpătat amploare datorită veniturilor pe care acesta le aduce multor ţări. În prezent, “capitalele gay” sunt San Francisco şi Sidney, iar Londra se luptă pentru a le detrona, sperând că va genera un venit de 800 de milioane de lire din acest segment, în mare parte prin intermediul carnavalului Mardi Gras.

Cuplurile gay au mai mult timp liber pentru că nu au copii, şi astfel, dispun de sume mai mari pentru a călători. În plus, cu siguranţă că atunci când vor intenţiona să călătorească, vor alege un mediu sigur, divers, atractiv, unde produsele şi serviciile oferite îi servesc regeşte.

În Australia există Galta, o organizaţie non-profit intermediară între turiştii gay şi companiile ce se adresează acestora, având ca scop satisfacerea dorinţelor homosexualilor şi ale lesbienelor în materie de turism. Aceasta activează în mai multe oraşe importante din ţară, însă accentul cade pe zona de sud.

În Adelaine, Galta organizează în fiecare an festivalul Feast, cel mai important festival din Australia adresat acestui segment, care “recunoaşte diferenţele comunităţii gay şi pune la dispoziţie evenimente culturale ce reflectă nevoile acestor persoane”. Oraşul cosmopolit, de un milion de locuitori deţine un sistem turistic (restaurante, resorturi, hotele, baruri, etc.) adaptat la cerinţele comunităţii gay.

În planul pentru turismul internaţional, realizat de guvernul australian, există unele aspecte cu referire la exploatarea unor nişe de consumatori turistici, printre care şi consumatorii gay. Strategiile de marketing turistic adresate acestora vizează lesbienele şi homosexualii în calitate de consumatori de evenimente culturale şi destinaţii turistice. Sexualitatea se vinde, iar accentul pus pe relaţia consumator-identitate sexuală este generat de puterea “banilor roz”.

Surse:
http://www.dreadedned.com.au/source/venue/adelaide/index.htm
http://www.galta.com.au
www.adelaide.edu.au/apsa/docs_papers/Others/Grace%20F.pdf
http://www.tourism.australia.com

Irina Masatcaneanu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: