CHANEL No.5 – Parfumul şi divele lui

4 01 2009

Mi se pare incredibil cum după atâţia ani de la lansare (prin 1921), Chanel No.5 continuă să ocupe poziţia de cel mai celebru parfum al tuturor timpurilor – potrivit unui clasament realizat de lanţul britanic de magazine de cosmetice Superdrug, pe baza unui sondaj realizat pe un eşantion de 2.000 de femei.

Dominaţia impusă de o marcă atât de cunoscută precum Chanel este deseori serios ameninţată de parfumurile lansate de celebrităţi, (vezi Glow de la J. Lo sau True Star al lui Beyonce), ca să amintesc doar două dintre ele; şi asta se datoreză faptului că în cazul produselor de lux, cum sunt parfumurile, nu mai vorbim de vânzarea unui produs, ci de vânzarea unei imagini.
Şi atunci mă întreb cum de un parfum atât de „bătrân” se menţine încă proaspăt şi în topul preferinţelor. Ei bine, un factor care a susţinut poziţia sa de vârf este asocierea brandului cu vedete care l-au endorsat prin diverse tipuri de apariţii – nume ca Marylin Monroe, Catherine Deneuve sau Nicole Kidman, iar începând cu anul 2007 actriţa Audrey Tatou.
Chanel foloseşte ca strategie crearea de mici filmuleţe, prin care le permite femeilor obişnuite să se identifice cu personaje celebre. Strategia se pare că a prins la public, întrucât prezentarea spotului publicitar având-o pe Nicole Kidman ca figură centrală, stil Moulin Rouge, a ajutat la revigorarea brandului şi la creşterea vânzărilor în 2003. Este o formă de marketing alternativ, prin care brandurile se folosesc de endorseri-celebrităţi, realizându-se un dublu transfer de capital de imagine – dinspre vedeta care fascinează înspre produs şi dinspre parfumul atât de celebru înspre personaj.

Ca poziţionare a produsului, se pare că simplitatea sobră a sticluţei de parfum – linii drepte, concise, în contrast cu flamboianţa celorlalte sticluţe de parfum existente pe piaţă – precum si simplificarea necruţătoare a oricărei forme redundante de a reprezenta calităţile parfumului, reflectă încă puterea de seducţie şi stilul femeii independente, nonconformistă şi puternică.

Pentru moment aşteptăm să vedem următorul clip de promovare a celebrului Chanel No.5, având-o ca imagine pe Audrey Tatou.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/3530343/Chanel-No.-5-most-iconic-perfurme.html

http://www.youtube.com/watch?v=c51TJ3JO4dc

Mirela Burlacu


Actions

Information