TV-ul nu mai e cool

7 01 2009

 

Bill Gates spunea că în viitor afacerile vor fi de două feluri – pe Internet sau deloc. Philip Kotler, “părintele marketingului”, demonstrează într-una din cărţile lui că fără Internet nu se mai poate. Internet-ul se află în anii lui de graţie şi cifrele de pe toate segmentele sale cresc, făcând parcă uitat momentul falimentului “dotcom-urilor”.

Recunosc, navighez pe intrenet în orice moment, când am cel puţin un ochi şi o mână  liberă. Am două laptopuri de dimensinui variabile, ca să le pot asorta la ocazie şi două modemuri pe reţele diferite, pentru cazul disperat în care nu am semnal. Mi-am reziliat de curând contractul la internet prin cablu, pentru că mă limita, şi contractul de telefonie fixă de vreun an, din acelaşi motiv. Contractul de televiziune prin cablu l-am reziliat de ani buni pentru că nu mai e cool.

Orice avantaje ar putea oferi televiziunea, internetul le depăşeşte: imagine mai bună, flexibilitate, volum mult mai mare de informaţie, costuri mai reduse. Asemănător, o campanie de marketing pe net are rezultate mai bune. Pe net,  mesajul este stocat şi poate fi accesat oricând, targetul poate fi mult mai precis, volumul de informaţii care poate fi transmis este mai mare, costurile sunt mai mici.

Crearea reţelei EOL (sora europeană a AOL-ului) şi campania de achiziţii pe care concernurile americane şi europene mari o duc faţă de reţelele TV conduc la ideea că Internetul va înghiţi treptat TVul, iar o consecinţă va fi mutarea strategiilor şi campaniilor de promovare de pe TV, pe Internet.

Marile reţele de televiziune au observat noile tendinţe şi încearcă să se asocize cu mari furnizori de Internet. În următorii ani prezenţa Internetului în casele românilor va fi cel puţin la fel de intensă ca şi a televizorului şi se va extinde şi mai mult în detrimentul reţelelor de televiziune.

Persoane ca mine, căutători de informaţie care se lasă convinşi de logică şi de fapte concrete şi acţionează dupa regula celor 3C – Caută, Compară, Cumpară – vor avea grijă să fie aşa.

Deci, marketeri, fiţi cool!

 

 


http://www.underclick.ro/articol-125-Cine_face_marketing_online.html

www.vodanet.ro sursa markmedia

Cristiana Ciocănel


Actions

Information