Piaţa detergenţilor de rufe

16 01 2009

Segmentarea pieţei detergenţilor de rufe este o consecinţă a nevoilor şi criteriilor de cumpărare ale indivizilor, astfel că fiecare client alege un anumit furnizor de produse pe baza setului de competenţe distinctive care se armonizează cel mai bine cu nevoile lui.

Complexitatea pieţei detergenţilor, reprezentată de şase mari branduri, Ariel, Tide, Persil, Omo, Bonux şi Dero, care cuprind o gamă largă de produse de curăţare, pornind de la detergenţii pentru spălare la maşină automată, pentru maşină neautomată, pentru spălarea manuală, până la detergenţii pentru spălarea rufelor colorate şi pentru textile fine, determină o grupare clară a clienţilor. Căile de segmentare a pieţei detergenţilor sunt rezultatul preţului fiecărui produs, nivelului de cheltuieli al clientului si al preferinţelor pe care clientul şi le-a făcut, de-a lungul timpului, faţă de o anumită marcă. Astfel, segmentând oferta, se remarcă o pondere mare a mărcilor din sectorul economic (Dero, Fax, Rex), care se adresează gospodăriilor cu venituri mici, urmate de cele medii (Bonux, Omo). Detergenţii premium (Ariel, Tide, Persil), care înregistrează performanţe inferioare pe piaţă, se adresează gospodăriilor cu venituri medii şi ridicate.

Un alt aspect care poate constitui un criteriu în procesul de achiziţie al unui detergent îl reprezintă promovarea acestuia pe canalele media. Clienţii pot manifesta preferinţe mai accentuate faţă de un produs, a cărui reclamă este mai des difuzată la televizor. Concurenţa pe piaţa detergenţilor de rufe este una ridicată, fiecare marcă urmărind să-şi promoveze imaginea şi brandul în rândul consumatorilor. Cel mai promovat detergent de rufe este Dero, aparţinând producătorului Unilever, fiind urmat de Bonux, poziţionat ca şi celalalt detergent în sectorul economic, dar situându-se sub umbrela Procter&Gamble. În vederea inserţiei reclamelor publicitare au fost alese acele canale de televiziune care se bucură de un public preponderent feminin si anume: Acasa TV, Kanal D, Antena 1. Într-o asemenea piaţă, fiecare producător propune o ofertă mai accentuat specifică unui segment, unei categorii de cumpărători, fără a îndrăzni să abordeze piaţa ca un întreg omogen.

Madalina Ion

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: